Ceļā uz jūsu pirmo pusmaratonu

Kā jau jūs sen zināt, attiecībā uz nākamā gada Rīgas maratonu man nav izvēles – ir jānoskrien pusmaratona distance. Taču tas man, protams, neliedz izmēģināt savus spēkus šajā distancē jau ātrāk – piemēram, Valmieras maratonā, kas norisinās jau šā gada 27. septembrī. Tātad domājams, ka skrējējam ar tik mazu pieredzi kā man ap šo laiku ir pienācis pēdējais brīdis sākt intensīvu gatavošanos tieši 21 kilometra distancei.

It kā jau es pēdējā laikā skrienu visai regulāri un tieši ar domu satrenēties pusmaratona pieveikšanai, tomēr tātad īstas treniņu programmas man nav bijis vai arī esmu mēģinājis pie kādas kaut kur atrastas programmas kādu laiku pieturēties (tas gan bija senāk, pirms vēl radās doma par pusmaratonu) bet ilgi nav sanācis.

Tā nu nolēmu, ka jāmet gurķa ripināšana pie malas un jāsāk trenēties nopietnāk. Pasērfojot starptautiskajā tīmeklī, atradu vairākus noderīgus rakstus par to, kā vislabāk sākt trenēties savam pirmajam pusmaratonam, atradu arī dažnedažādākās treniņa programas visādiem sagatavotības līmeņiem un visādos garumos. Pēc ilgstošas programmu pētīšanas un ekspertu rakstu lasīšanas sāku veidot savu individuālo treniņa programmu. Nu tā ir tapusi un varu tajā ar jums padalīties (uz bildes var uzklikšķināt ar peli – tā atvērsies jaunā logā lielākā izmērā):

Protams, padalīšanās tajā ir tikai intereses pēc – diez vai šī programma būs piemērota kādam no jums, maniem lasītājiem, jo sastādīta speciāli man, ņemot vērā manus iepriekšējos skriešanas rezultātus un citas lietas. Lai gan šādas tādas idejas savai treniņa programmai šeit smelties var.

Ceru sākt sekot šai programmai no nākamās nedēļas pirmās dienas. Pēc astoņām nedēļām man teorētiski vajadzētu būt spējīgam noskriet pusmaratonu, lai arī treniņa programmā nav paredzēts skriet vairāk par 16 km vienā reizē. Taču tā kā pēc astoņām nedēļām līdz Valmieras maratonam būs palikušas vēl veselas piecas nedēļas, tad varēšu kādas četras no tām izmantot, trenējoties pēc papildinātas programmas un varbūt arī noskrienot vairāk par 16 kilometriem jau treniņos. Redzēs!

P.S. Ja treniņu programma izskatās diezgan pieblīvēta ar aktivitātēm, tad jāatceras, ka pirmdienu un ceturtdienu vakaros es vēl eju dejot Salsu.. 😉

8 thoughts on “Ceļā uz jūsu pirmo pusmaratonu

  1. Lai izdodas! Es personīgi pieveicu savu pirmo pusmaratonu nepildot iepriekš sastādītu programmu, bet atzīstu arī citas metodes.
    Ār kādu rezultātu (finiša laiku) gribi noskriet 1/2 maratonu?

  2. Neesmu par to īpaši domājis, domāju vairāk par to, kā to vispār noskriet 😉 Bet nu ja jāpadomā, tad 1h50min būtu OK Rīgas maratonam. Valmieras maratonam pietiktu ar iekļaušanos 2 stundās..

  3. Meklējos dažādus treniņu plānus caur Google. No tiem atsijāju derīgāko. Kaut kur bija rakstīts, ka, gatavojoties pusmaratonam, jādara trīs lietas – jākačā izturība, jātrenējas noskriet labi 10 km un.. kaut kas tur vēl bija. Bija arī teikts, kā katru no tiem darīt. Par tiem ātrumiem – tie arī nav no zila gaisa izvilkti, katrs no tiem ir kaut kā izrēķināts. Piemēram, tas 12 km/h ir ātrums, ar kādu es varu noskriet 10 km. Utt..

  4. Atpakaļ ziņojums: Ceļš uz pusmaratonu arvien grūtāks « Rūdas vīra neironu uzplaiksnījumi!

Komentēt