30. decembris

Ceļojums sākās ar lidojumu uz Helsinkiem gada pirmspēdējās dienas vakarā, lai jau nākamajā rītā dotos tālāk uz Cīrihi. Avio biļetes tika iegādātas Stockmann trako dienu laikā, kad Finair aviokompānija piedāvāja tās iegādāties par nedaudz lētāku cenu kā normāli, tāpēc gan turp, gan atpakaļceļš veda caur Helsinkiem.

Ierodoties Helsinkos un izkāpjot no lidmašīnas, bija sajūta, ka esmu nokļuvis Ziemeļpolā – pilns ar sniegu, čupu čupām, arī diezgan paauksts – tā ap -8 līdz -11 grādiem pēc Celsija (salīdzinot ar Latviju, kuru atstāju pie pāris grādiem virs nulles). Likās kā kārtīgi ziemeļi, bet zināju, ka jau pēc diennakts skriešu Cīrihē, kur gaisa temperatūra atkal būs jau krasi atšķirīga – dienā pat līdz 6-7 grādiem virs nulles.

Helsinku lidosta sniegā

Tā kā Helsinkos ieradāmies vēlā vakarā (ar stundas kavēšanos laika apstākļu dēļ – ap plkst. 19:30), bet lidmašīna uz Cīrihi pacēlās jau nākamajā rītā plkst. 7:55, tad, protams, nekādas naktsmājas ārpus lidostas nebija jēgas meklēt. Bijām nolēmuši nakšņot lidostā ar domu, ka gan jau nākamajā dienā pirms skrējiena vēl nedaudz pagūsim pagulēt Cīrihes viesnīcā. Lidostā vēl nekad nakti pārlaist nebija sanācis, bet, kā jau biju paredzējis, vakarā nebija problēmu atrast brīvas krēslu rindas pagulēšanai jau lidostas iekšējā zonā (aiz drošības kontroles), tieši pie izejas uz lidmašīnu 7:55. Kā vēlāk izrādījās, no šīs pašas izejas ap plkst. 5:00 devās prom lidmašīna uz Tallinu, kas apkārt gulošajam man radīja pamatīgu rosību. Atceros kaut ko pa miegam tā kā dzirdējis, ka gandrīz pie auss skaļrunī kāds kaut ko runā, sauc doties uz lidmašīnu vai ko tādu, bet vispār miegs man bija gana ciešs, neskatoties pat uz cietajiem beņķiem. Sievas kundze gan esot modusies augšā pie katra trokšņa (un Tallinas tipu gadījumā tā pavisam pamodusies) un arī neesot varējusi īsti pagulēt cietuma dēļ.

Nakts Helsinku lidostā

Lasīt nākamās dienas aprakstu..

2 thoughts on “30. decembris

1. visam reiz pienāk pirmā reize – arī es pirmo reizi gulēju lidostā, tikai citā – Kasablankas. Taču, vismaz manā gadījumā, to par gulēšanu nevarētu nosaukt – drīzāk par mazliet piemigšanu, jo arī es modos pie mazākām skaņām un vēl jau arī somas jāpieskata.