3. janvāris

Pēdējā pilnā diena – šodien ieplānots mākslas muzeja un zoodārza apmeklējums. No rīta dodamies uz centru – vispirms apskatīsim vairākas Cīrihes baznīcas un tad uz muzeju. Vienā brīdī visās baznīcās sāk skanēt zvani, saceļot baigo troksni – nav skaidrs, vai tas par godu manas mammas 50. dzimšanas dienai, kas ir tieši šodien, vai Mihaela Šumahera 41. dzimšanas dienai vai vēl kādam citam notikumam.

Mākslas muzeja apmeklējums, protams, ir Alīnas ideja, bet eju vien līdzi, tāpat nav, ko darīt. Gleznas vietām pat smukas, vietām gan arī bezjēdzīgas, bet uzvārdi pie tām pierakstīti visai slaveni – Pikaso, Monē, Dalī, Van Gogs, Gogēns, Renuārs, Sezāns, Šagāls un citi. Par dažām gleznām (īstenībā visai daudzām) līdz paņemtajā audioatskaņotājā iespējams noklausīties pa kādam paskaidrojošam stāstam.

Alīna pie Kloda Monē slavenās liliju gleznas

Zoodārzu ziemā apmeklējis, šķiet, vēl nebiju nekad. Daudzi dzīvnieki šajā priekš viņiem aukstajā laikā slēpjas iekšā, bet vietām tomēr ir novērojami. Interesantākais novērojums šajā apmeklējumā bija pingvīnu gājiens – plkst. 13:30 katru dienu pingvīnu bars tiek vests cauri zoodārzam pa kādu taku un visapkārt stāv cilvēku bari. Tik tuvu pingvīnam (10-20 centimetru attālumā) vēl nebija gadījies pabūt. Otra lieta, ko zoo darīju pirmo reizi mūžā – ēdu ceptus kastaņus.

Pingvīnu gājiens

No zoodārza devāmies prom pēdējā brīdī, kad vēl bija derīgas mūsu sabiedriskā transporta biļetes. Iepirkām tās vakar, plkst. 16:10, un līdz šim laikam šodien vajadzētu tikt atpakaļ uz viesnīcu. Pa ceļam gan nācās no 6. tramvaja kāpt ārā, lai Alīna varētu nobildēt vēl dažus skatus uz lejā esošo Cīrihi. Pēc tam viņa pamanīja pieturā kādu transporta līdzekli un skrēja un lēca tajā iekšā, neskatoties uz maniem protestiem, ka nevar taču zināt, vai tas mums maz der.. Izrādījās, ka 33. autobuss tiešām iet uz mūsu viesnīcu, tikai.. pretējā virzienā😀 Rezultātā dabūjām kāpt ārā, gaidīt citu 33. autobusu pareizajā virzienā un zaudēt cerības nokļūt galā līdz 16:10. Ap plkst. 16:07 autobusā iekāpa biļešu kontrolieri un pārbaudīja mūsu vēl derīgās biļetes. Vēlāk gan viņi ārā uzreiz nekāpa, bet palika pagaidīt piecas minūtes, līdz varēs biļetes pārbaudīt vēlreiz..😉 Tomēr to nedarīja.

Lasīt iepriekšējās dienas aprakstu..

Lasīt nākamās dienas aprakstu..

6 thoughts on “3. janvāris

1. Pirmo reizi mūžā laikam man acīs saskrēja asaras, raugoties uz gleznu muzejā…
    Bet redzēt TĀDUS darbus klātienē – man tas bija kaut kas neiedomājams…
    Kā var tā vienkārši viena muzeja “istaba” būt no vietas nokarināta ar Van Goga, Renuāra, Monē un Sezāna darbiem? Vairākiem… un visiem vienlaikus…
    Vājprāts!!!

Par Monē lillijām vispār neizteikšos… telpa, kurā uz 3 sienām uz katras ir milzīgs dižā meistara mākslas darbs… neiedomājama krāsu krāšņuma un izmēra…
    Pirms kāda laika biju skatījusies dokumentāko filmu par Monē dzīvi un tieši šo darbu tapšanas vēsturi, kas vēl vairāk pastiprināja iespaidu…

Šo muzeju iesaku nelaist garām nekādā gadījumā, ja nu ir gadījies nokļūt Cīrihē! Ja ir daudz laika – tur var pavadīt pat veselu dienu, jo, kā jau Oreman minēja, muzeja apmeklējuma cenā ir iekļauts arī “audiogids”, kas gatavs daudz ko stāstīt par daudzajiem jo daudzajiem burvīgajiem mākslas darbiem😉

Tā ka es neesmu izteikta viduslaiku un renesenses laika mākslas darbu fane, bet vairāk mani sajūsmina tieši ekspresionisms un dažādi 19./20. gs. virszieni, tad 2. stāvam – klasiskajai mākslai veltītajai ekspozīcijai diezgan ātri izgājām cauri, tādēļ mums “pietika” ar pāris stundām. Bet tomēr – es labprāt tur uzkavētos daudz, daudz ilgāk😉