Piefiksētie jaunumi

1. 22.11.2010. – Puķu būdele

Dodoties skriet savu vakara lēno skrējienu, pa ceļam uz startu pamanīju, ka nesen nojauktās puķu tirgojošās būdiņas vietā jau uzslieta jauna būda. Vakar tās tur vēl nebija. Bet pirms nedēļas vēl pat iepriekšējā nebija nojaukta!

2. 22.11.2010. – Privātīpašums

Skrienot savu parasto 8 kilometru apli pa mežiem, pamanīju, ka vietā, kur sanāk tā kā skriet cauri privātīpašumam (gar pļavas malu un gar ēkām), uzstādītas divas jaunas zīmes – viena tieši pie izskriešanas no pļavas, bet otra nedaudz tālāk pa ceļu vēl uz priekšu. Tā kā skrēju melnā naktī un zīmes bija domātas tiem, kas brauc/dodas pretējā virzienā nekā skrēju, tad neizlasīju, kas uz tām rakstīts, bet diezgan droši varētu domāt, ka abos gadījumos varētu būt minēts vārds `Privātīpašums`. Kaut kad dienas laikā būs jāpārbauda. Kad te skrēju iepriekšējo reizi (pērno piektdien), nekādas zīmes vēl nebija, vien mučele pie izskriešanas no pļavas bija nolikta ceļam priekšā, lai pretējā virzienā braucošie acīmredzot tur nebrauktu iekšā.

3. 23.11.2010. – McDonalds

Pa ceļam uz darbu sanāk iet gar McDonalds. Šorīt pamanīju pie tā jauna veida izkārtnes/uzrakstus – McCafe.

4. 25.11.2010. – Pirmais sniegs

Vakar sniga un putināja Valmierā, bet šodien pirmo reizi šoziem sniegs iegriezās arī Rīgā! Visiem lielie prieki, autovadītājiem lielā vilkšanās..

5. 28.11.2010. – Spāru svētki

Jaunajai būvei, kas tiek celta tā zemes ceļa, kuram ikdienā skrienu garām, malā, jau uzceltas spāres. Šo zemes pleķīti, garām skrienot, man ir bijusi iespēja vērot jau kopš tiem laikiem, kad tur vēl bija tikai zāle ar vidū iespraustu zīmi `Pārdod zemi`. Vēlāk zīmes vairs nebija, pēc tam sākās būvniecības darbi – pamati, sienas, pirmais stāvs, otrais stāvs, un nu jau manāmas spāres. Nez, vai mani kā regulāro vērotāju uz spāru svētkiem arī aicinās..?

6. 17.01.2011. – Bojātais luksafors

Marijas un Merķeļa ielas krustojumā kāds huligāns ielocījis uz leju gājēju luksafora jumtiņu, tagad no pretējās ielas puses redzamas tikai skaitļus (kas norāda, cik sekundes vēl jāgaida zaļā gaisma) veidojošo ciparu lejasdaļas.

7. 20.01.2011. – Maxima iepirkumu ratiņi

A. Saharova ielas Maxima nu pieejami jauna tipa iepirkuma grozi – ar izvelkamu rokturi, kas ļauj tos ērti vilkt pa zemi. Parastos pie rokas nesamos grozus vispār vairs nemanīju.

8. 30.01.2011. – Jumts un logi

Šī saraksta piektajā punktā minētajai mājai jau gandrīz pilnībā uzklāts jumts, kā arī ielikti logi.

9. 02.02.2011. – Eiro un Rimi

Pamanīju, ka Rimi čekos tagad pirkuma kopsumma tiek drukāta arī eiro. Sākam gatavoties pārejai, ko?

10. 12.02.2011. – Grāmatas pieturā

Skrienot garām 13. autobusa pieturai pie meža, pamanīju, ka pieturā zem jumta uz soliņa kāds atstājis visai ievērojamu skaitu grāmatu – divās čupiņās varēja būt kādas padsmit gabalas. Cilvēka neviena apkārtnē nemanīju, tomēr nepiestāju paskatīties, kas tieši par grāmatām.

11. 16.02.2011. – jauni luksafori

Ir tāda maza ieliņa Rīgā – Reimersa iela. Tā stiepjas vien vienu kvartālu, savienojot Raiņa bulvāri ar Merķeļa ielu. Šodien pamanīju, ka abos šīs ielas vienīgajos krustojumos (ar iepriekšminētajām ielām) ierīkoti luksafori. Tāpat arī parādījies veloceliņš gar šo ielu, kā rezultātā iela kļuvusi braucama vairs tikai vienā virzienā.

12. 19.02.2011. – Eiro un Mego

Nesen tiku pamanījis, ka preču kopsumma papildus latiem tiek drukāta arī eiro naudiņās Rimi veikalos. Nu pamanīju, ka tas pats tiek darīts arī Mego.

13. 20.02.2011. – Krāsainās augstceltnes

Skrējiena laikā konstatēju, ka augstceltnēm, kas atrodas netālu no Augusta Deglava un Ulbrokas ielu krustojuma, daži dzīvokļi no ārpuses nokrāsoti oranži. Šķiet, ka nekāda simetriska sistēma nav tikusi ievērota, līdz ar ko krāsojums liekas visai haotisks. Izskatās interesanti, es pat teiktu – amizanti!

14. 07.03.2011. – Braukt aizliegts!

Valmieras ielas līkuma iekšmalā ir tāda kā stāvvieta, kur arī es pāris reizes esmu atstājis auto, kad tuvāk darbam nu nekādi nav izdevies atrast brīvu vietu. Šodien gāju tur cauri un pamanīju, ka uzliktas jaunas zīmes – `Braukt aizliegts, izņemot ar kaut kādas tur firmas atļaujām!` Nu tur vairs auto atstāt nevarēs..

15. 07.03.2011. – Ugunsdzēsēju auto zīmējums

Tai pat stāvvietā, par kuru runāts iepriekšējā punktā, uz kādas ēkas grafiti veidā uzkrāsota liela ugunsdzēsēju auto bilde – pie tam no divām ēkas pusēm, tā kā it kā redzami gan auto sāni, gan priekša.

16. 12.03.2011. – Remonts

Mana daudzdzīvokļu nama pagalmā parādījusies jauna ceļa zīme: `Uzmanību – remonts!`.

17. 13.04.2011. – Auto stāvvieta

A. Deglava ielas posmā no A. Saharova līdz Ulbrokas ielai parādījusies jauna daudzstāvu autostāvvieta. Vai tikai dēļ jaunuzceltajām daudzdzīvokļu ēkām vai arī te plānojas vēl kas? Kāds jauns tirdzniecības centrs?

18. 16.04.2011. – Žogs

Uz A. Deglava un A. Saharova ielu stūra ap ēku, kas agrāk bija pirts (nezinu, kas tagad tur ir), sākts būvēt sētu. Daļa jau uzlikta, daļai vēl tikai stabiņi sasprausti.

19. 21.04.2011. – McDonalds

Beidzot arī McDonalds pieņem American Express kredītkarti. Pie tam ne tikai pieņem, bet pat dod bonusā saldējumu vai pīrāgu, ja AMEX pērk kādu lielo komplektu. Tas man gadījās vienā konkrētā McDonalds, nezinu, vai gan tas tā ir visos.. Gan jau, ka ir.

20. 14.05.2011. – Dienvidu tilts

Dienvidu tilta nobrauciens uz Lubānas ielu beidzot ir atklāts. Šodien pirmo reizi pa to braucu (taisni nevis tajos līkumos, kas tur visu laiku bija). Forši!

21. 15.05.2011. – Jaunas ēkas celtniecība

Tajā vietā, kur no Granīta ielas nogriežos, lai ieskrietu mežā, nu slejas sienas kādai jaunai ēkai. Liekas, ka agrāk te vēl ēkas nebija.

22. 21.05.2011. – Prisma būvniecība

A. Saharova un A. Deglava ielu krustojumā laikam tiek plānots būvēt lielveikalu `Prisma`. Šodien pamanīju, ka vēl nesen te atrodošās pirts ēkas vietā nu slejas vairs tik gruvešu kaudze. Ēka tātad jau nojaukta, darbi turpinās.

23. 27.05.2011. – Viesnīcu maiņa

Šorīt pamanīju, ka uz Raiņa bulvāra un 13. janvāra ielas stūra esošās viesnīcas `Bellevue` vietā nu slejas kas cits.. Ēka tā pati, tikai izkārtnes nomainītas ar citām – tādām zaļām -, uz kurām rakstīts, ka nu te atrodas `Opera Hotel & Spa`.

24. 27.06.2011. – Medus veikals

Uz Pērnavas un A. Deglava ielu stūra visu laiku (cik vien atminos) bija kāds medus veikaliņš, kuru varēju aplūkot ik dienas, braucot tam garām uz vai no darba. Šorīt pamanīju, ka izkārtne uz veikala durvīm vairs nav un veikals izskatās slēgts..

25. 28.06.2011. – Zālāja bruģēšana

Satekles un Dzirnavu ielu krustojumā pretī degvielas uzpildes stacijai `Neste` uzsākti bruģēšanas darbi. Agrāk šeit bija zālājs, interesanti, kas šeit top tagad.. Varbūt autostāvvieta?

26. 30.06.2011. –  Rīgas apvedceļš

Rīgas apvedceļa posmā no Vidzemes šosejas līdz Biķernieku ielas galam (bet varbūt arī tālāk uz vienu vai otru pusi, nezinu, tur nebraucu) notiek kaut kādi remonta darbi, līdz ar ko te vairs nevar normāli nēsāties, lai ātrāk nokļūtu Pļavniekos, bet jāgaida rindā pie luksoforiem, jo satiksme vietām organizēta tikai pa vienu brauktuves pusi.

27. 04.07.2011. – Jauna konditoreja

Pie mana darba (tuvākajā krustojumā) atvērusies jauns, šķiet, bulciņu veikals. Uz izkārtnes rakstīts – France bakery. Kādreiz būs jāiemēģina.

28. 06.07.2011. – Zemes izrakņāšana

Vienā no maniem skriešanas maršrutiem (Garās ielas posmā) ielas malā sākušies kaut kādi zemes rakņāšanas darbi. Laikam top pamati kādai jaunai celtnei.

29. 03.08.2011. – Šķēršļu skrējiens

Viens no manu skriešanas taku posmiem mežā pārvērsts par šķēršļu skrējienu. Skrienot tur šodien, nācās lēkt pāri pār ceļu nogāzušamies kokiem. Sākumā domāju, ka koki paši tā kaut kā tik neveiksmīgi nokrituši pāri ceļam nesenajos negaisos, bet pēc tam, kad tas atkārtojas reizes 4-5 un visi koki smuki bija nokrituši tieši pāri ceļam un nekur citur, sāku domāt, ka laikam jau drīzāk kāds negrib, lai citi tur braukā ar auto..

30. 14.08.2011. – Trubu remonts

Pie lielajām trubām, kas atrodas dažu manu skriešanas maršrutu sākuma posmā, šodien notika kaut kāda rosība, izskatījās, ka tās tiek remontētas, tiek ņemts nost to apšuvums vai kas tamlīdzīgs. To pamanīju sava garā skrējiena – 36 km – sākumā. Tur arī saradušās visādas būdiņas, kurās laikam dzīvo strādnieki, tualetes un atkritumu kravas.

31. 16.08.2011. – Mola Maxima

Molā sanāk būt ļoti reti, bet šodien manīju, ka tajā esošā Maxima ir tādā kā remontā vai restaurācijā. Ne visa, bet daļa gan.

32. 20.08.2011. – Tramvaja sliedes

Ir restaurētas tramvaja sliedes 5. un 7. tramvaja maršrutā, līkumā, kur notiek griešanās no Krišjāņa Valdemāra ielas uz Zigfrīda Annas Meierovica bulvāri (vai pretējā virzienā). Tagad laikam ir gludāk un arī smuki izskatās.

33. 23.08.2011. – Bedre krustojumā

Kādā lielā krustojumā – Brīvības un Vairoga ielas – izrakta bedre. Laikam kaut ko remontē.

34.30.08.2011. – Bedre krustojumā II

Atkal jau pietiekami liels krustojums ar bedri, šoreiz A. Čaka un Merķeļa ielas. Vakar vakarā bedres te vēl nebija.

35. 05.09.2011. – Valmierā Rimi

Valmierā parādījies Rimi veikals. Beidzot atkal pēc ilgāka pārtraukuma biju Valmierā un to redzēju (gan tikai no ārpuses). Apkārtnē vēl arī izrakāta.

36. 11.09.2011. – Ulbrokas taka

Mana ierastā Ulbrokas skrienamā taka, kas ved gar ezeriņu, ir pārvērsta par akmeņainu grants ceļu, pa kuru grūti skriet, jo visi šie akmeņi duras kājās. Cerams, ka te vēl kaut kas tiks darīts lietas labā..

37. 18.09.2011. – Vecvecāku māja

Vecvecāku māja mainījusi krāsojumu – kļuvusi balta. Savukārt, no otras puses māju klāj stalažas – notiek siltināšanas darbi.

38. 19.09.2011. – Sarakņātā Valmiera

Valmiera jau atkal sarakņāta. Šoreiz – Kauguru un Stacijas ielu krustojums. Nācās braukt apkārt pa ceļiem, pa kuriem ar auto laikam iepriekš vēl nekad nebiju braucis.

39. 24.09.2011. – Jaunais pārvads

Braucot pāri Vairoga tiltam, atklāju, ka satiksmei atklāts jaunais pārvads. Zīmes gan nekādas vēl nebija izliktas, tāpēc ātrumā nesapratu, vai man jābrauc lejā pa labi vai pa jauno pārvadu, lai nokļūtu Mežaparkā. Tomēr aizbraucu pa labi – kur parasti -, un tas izrādījās pareizi.

40. 24.09.2011. – Volejbola tīkls

Piemājas stadionā parādījies jauns tīkls volejbola spēlēšanai.. uz asfalta..

41. 01.11.2011. – Remontdarbi

Rēzeknes un Dārzciema ielas krustojumā vīri ar ekskavatoru rok zemi. Auto kustība no krustojuma pa Rēzeknes ielu virzienā uz manu mitekli aizliegta. Es ar velo gan izbraucu – visa iela pilnā platumā praktiski līdz pat Ilūkstes ielai manā rīcībā! Forši gan!

42. 02.11.2011. – Svētku noformējums

Rīgas centrā jau izkārti karogi par godu tuvojošamies novembra svētkiem – Lācplēša dienai un Valsts neatkarības dienai. Pamanīju tos Merķeļa ielā – Krišjāņa Barona ielas rajonā.

43. 02.11.2011. – Remontdarbi II

Tie paši remontdarbi, par kuriem rakstīju 41. punktā, pavirzījušies uz priekšu. Atkal braucu tur ar velo, bet nu vairs neviens nestrādāja, tikai pāris bedres palikušas, lielākā daļa jau aizbērtas. Ielas posms gan vēl joprojām slēgts, vēl joprojām iela mana!

44. 03.11.2011. – Remontdarbi III

Atkal tie paši remontdarbi, kas aprakstīti 41. un 43. punktā – nu jau arī visas bedres salāpītas ciet, pārklātas ar akmeņu kārtiņu. Iela vēl joprojām mana, bet laikam jau drīz vērs šo posmu vaļā.. Redzēs!

45. 07.11.2011. – Valmieras Gaujas tilta remonts

Kā zināms, galvenais Valmieras Gaujas tilts tiek gatavots remontam. Šodien blakus tam jau bija gandrīz pilnībā uztapis pagaidu tilts, pa kuru tiks organizēta satiksmes plūsma īstā tilta remontdarbu laikā. Tiesa, uz tā ar auto vēl uzbraukt nevar, gali vēl nav uztaisīti.

46. 09.11.2011. – Remontdarbi IV

Tie remontdarbi, par kuriem tiku runājis 41., 43. un 44. punktā, nu ir pabeigti, un minētais ielas posms atklāts satiksmei. Šodien nācās, braucot ar velo, to dalīt jau ar autovadītājiem.

47. 10.11.2011. – Pirmā sarma

Pirmais sniegs šī gada nogalē vēl nav bijis, bet šorīt piemājas zālāji bija jau apsarmojuši. Pirmo reizi šosezon temperatūra noslīdējusi zem nulles, to lieliski varēja just, dodoties uz darbu ar velo sandalēs bez zeķēm..😉

48. 11.11.2011. – Pārtaisītais McDonald’s

Pilnībā pārtaisīts McDonald’s, kas atrodas uz Merķeļa un 13. janvāra ielu stūra. Aizklapēta ieeja no 13. janvāra ielas puses, aizklapēts 2. stāvs, krietni paplašināts 1. stāvs uz Merķeļa ielas pusi, izveidotas papildus ieejas no Merķeļa ielas. Jā, un arī salmiņi dzērieniem tagad jāņem pašiem no tādas jocīgas atvilktnes.

49. 18.11.2011. – Jaunās durvis

Vecvecāku mājai ieliktas jaunas ārdurvis. Pamanīju tās šodien, svētku reizē ciemojoties. Jaunās durvis ieliktas abām trepju telpām.

50. 20.11.2011. – Valmierā remonts pabeigts

Remontdarbi, par kuriem minēju 38. punktā, ir pabeigti. Šodien skrēju Valmierā garo skrējienu – 26 km – un Kauguru un Stacijas ielu krustojumu jau varēja atkal pārskriet, tā teikt, `pa smuko` – jauns asfalts, pa jaunam uzkrāsotas gājēju pārejas un tā.

51. 21.11.2011. – Aizsalis sikls

Šorīt pirmo reizi šajā sezonā manam auto bija aizsalis priekšējais stikls. Nācās pirmo reizi izmantot skrāpi un kasīt stiklu vaļā. Sniegs gan šajā sezonā pagaidām tik Latvijas austrumos bijis, līdz Rīgai vai Valmierai vēl nav ticis.

52. 6.12.2011. – Pirmais sniegs

Šodien Rīgā pirmo reizi šosezon (vismaz pēc maniem novērojumiem) sāka snigt sniegs. Vakarā. Mana 18 km skrējiena ~9. kilometrā. Un jau dažu minūšu laikā tas izvērtās pat putenī. Bija forši. Kājām (pēdām) uzreiz aukstām palika. Arī manas huaraches līdz ar to piedzīvoja pirmo sniegu savā mūžā un uzreiz jau puteni!

53. 11.12.2011. – Valmieras Gaujas tilts

Autobraucējiem atklāts pagaidu tilts pār Gauju tieši blakus vecajam tiltam, kuram nu uzsākti remontdarbi. Liekas, ka pār šo jauno – pagaidu – tiltu auto brauc jau kopš pērnās otrdienas, bet es to pirmo reizi (patiesībā – pirmās divas reizes) iemēģināju tikai šodien. Pašauri gan, nācās pat apstāties, lai izmainītos ar pretimbraucošo autobusu. Vecā tilta remontdarbus, šķiet, plāno veikt teju gada garumā..

54. 24.12.2011. – Jaunie kārtības sargi

Garā ielā Rīgā parādījušies divi jauni policisti. Guļoši. Agrāk te tādi nebija. Ļoti ilgi nebiju te skrējis, šodien atkal paskrējos. Arī asfaltētais ceļa posms, manuprāt pagarināts, ja pareizi atminos, kur agrāk bija asfalts un kur grantētais ceļa posms.

55. 27.12.2011. – Jauna ceļa zīme

Pļavniekos parādījusies jauna ceļa zīme – pie Mego iebrauktuves A. Saharova ielā uzstādīta ceļa zīme “Apdzīvotas vietas sākums”.

56. 02.01.2012. – Izrakņātā iela

Šorīt pēc ilgāka pārtraukuma atkal skrēju savu mazo 5 km aplēnu, kas ved vienā posmā arī gar Krustpils ielu. Šis posms pārvērties līdz pilnīgai nepazīšanai. Viss uzrakts, izrakņāts, visi krūmi nocirsti, uzbūvētas jaunas sētas, laikam kaut kas arī nojaukts, sākta jauna trotuāra veidošana – mazs posms jau aslfaltēts, citviet vēl grants segums topošajam trotuāram, citviet vēl nekā. Apvienojumā ar rīta agrumu un skriešanu šai vietā vēl pirms saules lēkta varu teikt, ka nebūtu šo vietu vairs nemaz atpazinis, ja mani te pēkšņi noliktu..

57. 05.01.2012. – Remontdarbi pie mājas

A. Saharova ielā uzsākti remontdarbi tieši tajā ielas posmā, kas atrodas vistuvāk manai mājai. Nav zināms, kas tur tiek darīts.

58. 11.01.2012. – Jauns asfalts

Uz trotuāra posmā no sabiedriskā transporta pieturas līdz mājai uzklāts jauns asfalts trīs vietās – tajās, kur jau gadiem ilgi bijušas vislielākās bedres. Skaisti – nu varēs drošāk te skriet arī pa tumsu!

59. 13.01.2012. – Sētas pārvietošanās

Atkal runa par to pašu trotuāra posmu, par kuru jau runāju iepriekšējā jaunumā. Gar to vienā vietā bija uzbūvēta koka sēta – arī jau gadiem te pūst. Šodien gāju tai garām uz vakara skrējienu un likās, ka ir krietni vairāk vietas nu uz asfalta. Liekas, ka sēta pabīdījusies pārdesmit centimetru tālāk.. Vai man tiešām nakts melnumā tikai rēgojas? Diezin vai!

60. 6.02.2012. – Celtniecība

Pie jaunā apļa Juglas un Biķernieku ielu krustojumā laikam sākusies kāda būvniecība, jo tur uzbūvēta pļavā sēta. Agrāk pļavai varēja skriet cauri pa taciņu, tagad jāskrien vien apkārt pa trotuāru.

61. 7.02.2012. – Sēta aiz siltumtrases

Rīta rosmes skrējiena laikā aiz siltumtrases, kurai regulāri skrienu garām, pamanīju jaunuzbūvētu sētu. Liekas, tur arī kāda būve ir uzradusies, tā īsti gan redzēt nevar, tad būtu jālien pa siltumtrases trubu apakšu.

62. 27.02.2012. – Iežogojums

Ulbrokas ielā pagalms pie kādām daudzdzīvokļu mājām iežogots ar sētu. Nav skaidrs iemesls – celt jau šādā pagalma teritorijā kāds diez vai kaut ko varētu. Varbūt notiks tīrīšanas/sakopšanas darbi? Bet kāpēc tad vajadzīgs žogs? Varbūt ierīkos kādu bērnu spēļu laukumu? Dzīvosim – redzēsim!

63. 29.02.2012. – Iežogojuma atcēlums

Sēta, par kuru rakstīju iepriekšējā punktā, jau atkal novākta. Skrēju tur garām jau pa tumsu, tāpēc īsti nemāku spriest, vai teritorijā ir kas mainījies vai nē, bet tā acīmredzami nekas citādi neizskatījās..

64. 11.04.2012. – Dreiliņi

Skrienot pamanīju, ka uz Garās ielas uzstādīta jauna ceļa zīme – apdzīvotas vietas `Dreiliņi` sākums. Kas to būtu domājis, ka tas Saulīšu ciematiņš atrodas Dreiliņos? Nekur gan nemanīju zīmi, ka beigtos Rīga.. Savādi, protams.

65. 11.04.2012. – Continental

Tajā pašā skrējienā, kas aprakstīts iepriekšējā punktā, nācās konstatēt, ka no Lubānas ielas pazudusi milzu lielā Continental riepa, kas gadiem bija stāvējusi ielas malā aiz žoga un, acīmredzot, reklamējusi attiecīgo uzņēmumu. Kas tad nu? Vai riepai jāveic apkope? Vai arī firma pārvācas uz citu vietu? Gaidīsim riepas atgriešanos!

66. 24.04.2012. – Prisma

Jau diezgan tālu tikts ar lielveikala `Prisma` celtniecību A. Saharova ielas un A. Deglava ielas stūrī. Nu jau sienas uzslietas un zeme izrakņāta vēl daudz plašākā platībā kā bija, kad to redzēju iepriekšējo reizi.

67. 27.04.2012. – Ķīpsalas remontdarbi

Ilgi nebiju bijis šai pusē, tāpēc nezinu, cik tas jau sen, bet šorīt, braucot Daugavai pāri ar velo, secināju, ka pie Vanšu tilta Ķīpsalas pusē baigi izrakņāta zeme, radies milzu smilšu kalns un kaut kas, liekas, tiek vai tiks būvēts.

68. 27.04.2012. – Slēgtā Ilūkstes iela

Braucot ar velo mājās no darba, secināju, ka Ilūkstes ielas posms no krustojuma ar Akadēmiķa M. Keldiša ielu virzienā uz Lubānas ielas pusi uzraksts kādu 150-200 metru garumā. Bet uzrakts tā, ka pilnībā, visā ielas platumā, līdz ar ko satiksme šajā posmā nav iespējama. Vai tiešām tik iespaidīgi asfalta labošanas darbi šai posmā? Kaut kā neatceros, ka te būtu kāda īpaša vaina asfaltam bijusi.. Varbūt kāds cits iemesls tomēr..

69. 7.05.2012. – Zemes iela

Trešā autobusa pietura `Zemes iela` pārbīdīta par kādiem 100-150 metriem uz priekšu pa Ilūkstes ielu A. Deglava ielas virzienā. Tas laikam sakarā ar tiem remonta darbiem, ko aprakstīju iepriekšējā punktā. Lai gan šeit pieturas atrašanās vieta būtu loģiskāka arī pēc remonta darbiem – te ir plašs placis, kur pulcēties autobusa gaidītājiem, kā arī nebūs tik dīvaini, ka autobusam jāizgriežas no Akadēmiķa M. Keldiša ielas un uzreiz jāapstājas pieturā. Nez, vai pietura saglabās savu pašreizējo vietu, vai tas ir tikai uz laiku.

70. 15.05.2012. – Krustpils ielas paplašināšana

Sanāca ar velo nobraukt gar Krustpils ielu, ilgi tur nebiju bijis. Tur tagad viss sarakņāts, izskatās, ka blakus ielai top jauns asfaltēts segums. Tā vien liekas, ka iela būs divreiz platāka, radot iespēju pa to katrā virzienā braukt auto divās joslās. Tas nebūtu slikti, jo šajā vietā centra virzienā ne reizi vien redzētas garas automašīnu rindas, stāvam sastrēgumā.

71. 02.06.2012. – Daugavas stadions

Daugavas stadionā parādījies jaunums – pa teju visu apkārtmēru pirmā celiņa iekšmalā izklāta balta caurule. Laikam tā paredzēta skrējēju ierobežošanai, lai tie nejauši nepārkāptu iekšmalas robežu. Šodienas sacensību skrējienā vairākas reizes to ar kreiso kāju nejauši aizķēru – būtu aizķēris vēl nedaudz vairāk, droši vien būtu nožāvies..

72. 21.06.2012. – Uzbērtā taciņa

Parasti uz sava ikdienišķā rīta rosmes skrējiena startu dodos gar blakus mājas galu pa taciņu zālē, kas pilna stikliem. Šorīt taciņas vairs nebija – tās vietā smilšu klajums. Stikli arī šur tur vīd. Pa smiltīm jau basiņām arī patīkamā pārvietošanās, bet jautājums tomēr paliek aktuāls – kādēļ šādas pārmaiņas?

73. 26.06.2012. – Zudušais pulkstenis

Marijas ielas sākumā vairs nav pie aptiekas mājas piestiprinātais pulkstenis/termometrs, ko skatīju ik rītu un vakaru, dodoties uz un no darba. Droši vien paņemts labošanai vai tamlīdzīgi.

74. 27.06.2012. – Keldiša ielas pagarināšana

No Keldiša ielas ar auto vairs nav iespējams nogriezties pa kreisi uz Ulbrokas ielu, jo šajā vietā Keldiša iela līdz ar tās sadalošo zālāja veida joslu tiek pagarināta virzienā uz Lubānas ielu. Tagad, lai tiktu uz Ulbrokas ielu, jāpabrauc 100-200 metri uz priekšu pa šo pagarinājumu un tur jāgriežas riņķī. Droši vien drīz pa Keldiša ielu būs iespējams izbraukt arī uz Lubānas ielas, forši. Meža pusē uztaisīts arī trotuārs, vēl gan ne pabeigts.

75. 02.07.2012. – Atjaunotais termometrs

Pulkstenis/termometrs, par kura pazušanu rakstīju 73. punktā, ir atgriezies savā iepriekšējā vietā jaunā veidolā – nu uz tā attēlotas aptiekas emblēmas un vārdi `Aptieka`, kā arī pati forma, liekas, bija kā burts A.

76. 16.07.2012. – Akas vāks

Manā standarta skriešanas maršruta sākumā vienā vietā ir aka. Tai vietā visapkārt ir daudz akmentiņu, tāpēc reizēm savu baso kāju skrējiena laikā uzlieku uz šīs akas vāka, tādējādi vismaz vienā solī atslogojot to no akmentiņu kairinājuma. Taču šorīt, skrienot rīta rosmi, nācās konstatēt, ka aka palikusi bez vāka.. Par laimi iekšā bija iesprausts zars ar tam piesietu sarkanu lupatu, tāpēc akā tomēr neiekritu un vēl esmu starp dzīvajiem.

77. 25.07.2012. – Sīkaku vāki

Vietalvas ielas posmā, kuru ikdienā mēroju ar velosipēdu ceļā uz darbu un atpakaļ, jau ilgu laiku ielas malās esošajās mazajās akās bija noņemti vāki (ne visām akām) un tie aizvietoti ar koka dēlīti, lai aka nestāv pavisam tukša un kāds velosipēdists, iebraucot tādā, nenolauž kaklu. Vienmēr bija interesanti mēgīnāt uztrāpīt dēlītim, lai pārbrauktu akai pāri, ja vien dēlītis bija novietots braukšanas virzienā. Taču šodien vienā ielas pusē esošajām akām dēlīši ir aizvākti un aizvietoti ar jauniem vākiem (tiesa citāda paskata kā jau iepriekš slēgtajām akām). Otrā ielas pusē (mājupceļa virzienā) gan vēl nekas mainīts nav.

78. 01.08.2012. – Gājēju pāreja

Rīgā, A. Saharova ielā parādījusies jauna regulējama gājēju pāreja ar luksoforu. Nu ko, būs vēl ilgāks vidējais braukšanas laiks pa šo ielu..

79. 01.08.2012. – Krustpils iela

Nesen jau rakstīju, ka Krustpils iela ir pamatīgu pārmaiņu ieskauta. Nu jau remontdarbi šai vietā iet uz beigām, auto plūsmas jau norit abos virzienos, arī pa jaunizbūvēto brauktuves daļu. Katrā virzienā nu būs divas braukšanas joslas, un izskatās, ka šī būs varen liela iela ar dzīvu satiksmi. Vēl gan diezgan daudz tur, ko darīt – nav vēl arī ielas malās trotuāri izbūvēti un visapkārt vēl daudz kas sarakņāts.

80. 02.08.2012. – Veloceliņš

Juglas ielu nu šķērso iezīmēts veloceliņš. Posmā starp Biķernieku apli un krustojumu ar Mazās Juglas ielu jau visu laiku bija viena vieta, kur nākas šķērsot Juglas ielu, lai ar kājām vai velosipēdu turpinātu ceļu. Tagad šī vieta iezīmēta oficiāli.

81. 16.08.2012. – Sliedes

Vecajā Ērgļu dzelzceļa sliežu posmā, kuram mēdzu skriet pāri savos treniņu skrējienos, vienam sliežu klājumam pa vidu uzlikta vēl viena, tāda kā trešā, sliede. Nav īsti skaidrs iemesls, jo te taču neviens vilciens nebraukā.. Nudien brīnumi!

82. 21.08.2012. – Asfalta klājums

Lubānas ielas malā, vienā no vietām, kur trotuārs izbeidzas, dodams ceļu kādai iebrauktuvei (pie veikala `Ēra`), uzklāts neliels posms jauna asfalta. Agrāk šajā vietā, skrienot basām kājām, nācās lēkt pāri tādam grumbuļaini bedrainam asfaltam, nu var skriet pa skaisto!

83. 29.08.2012. – Luksofors

Pļavniekos parādījies jauns luksofors – Akadēmiķa M. Keldiša un Ilūkstes ielu krustojumā. Pats krustojums jau pēdējos mēnešos piedzīvojis krasas pārmaiņas – remontdarbi tika veikt ilgā laika posmā, bet nu jau viss tur savests kārtībā un izskatās smuki. Jaunais luksofors šorīt vēl darbojās tikai mirgojošā dzeltenā signāla režīmā. Droši vien drīz sāks darboties pa īstam.

84. 31.08.2012. – Luksofors iedarbināts

Luksofors, kas minēts iepriekšējā punktā, šovakar jau redzēts darbojamies. Pielikti arī papildus luksofori ar skaitītājiem gājējiem, arī tie jau strādā.

85. 17.09.2012. – Uzraktais trotuārs

Skrēju mājās no Juglas starppilsētu autobusu pieturas un atklāju, ka uzraksts trotuārs nelielā Juglas ielas posmā. Nācās skriet pa pašu trotuāra maliņu, kas nebija uzrakta, vai pa zāli. Laikam kādas trubas liek zemē vai tml.

86. 24.09.2012. – Tuneļa remonts

Tunelī zem 13. janvāra ielas vienā posmā noņemtas flīzes un vieta norobežota ar sētu. Liekas, ka kaut kam notiek remontdarbi.

87. 29.09.2012. – Bauskas ielas remonts

Braucu šodien autobusā pa Bauskas ielu – izrādās, vienā posmā uzrakta viena ielas puse, satiksme šeit tiek organizēta tikai pa vienu joslu katrā virzienā. Laikam remontdarbi no Ķekavas puses pārcēlušies tuvāk Rīgai.

88. 01.10.2012. – Valmieras Gaujas tilts

Kā jau visiem zināms, Valmieras Gaujas tilts (tas, kurš pilsētas centrā un braucams ar auto) nu ir remontā. Šodien gāju pa to pāri kājām, jo auto satiksmei tas nu slēgts pavisam. Remontdarbi notiek pilnā sparā. Cerams, drīz jaunais tilts tiks uzsliets visā savā krāšņumā.

89. 25.10.2012. – Pirmais sniegs

Pēc pamošanās skats pa logu – viss apsnidzis! Solīja jau uz šo laiku pirmo sniegu, bet tā īsti neticējās. Tomēr uzsniga gan! Jā, nez, kā parīt būs skriet Siguldā, laikam jau traki..

90. 03.11.2012. – Asfaltēta Garā iela

Ļoti ilgi nebiju savos skrējienos iekļāvis posmus pa Garo ielu pie Saulīšiem, kur agrāk skrēju ļoti regulāri. Šodien tur parādījos – izrādās, Garā iela asfaltēta! Vairs nav ne miņas no vecā grants ceļa, kur senāk nācās izvairīties no akmentiņiem, lai nesāpinātu savas pēdas. Izskrēju gabaliņu šīs ielas, nezinu, cik tālu Saulīšu virzienā asfalts uzklāts.

91. 04.11.2012. – Dreiliņu paplašināšana

Sandis jau pirms laiciņa teica, ka dzīvojot Dreiliņos, kaut kur pie Garās ielas.. Man kaut kā nekad šīs vieta nebija saistījusies ar Dreiliņiem. Šodien savā skrējienā pa Garo ielu, pamanīju, ka tiešām uz tās abos galos uzstādītas jaunas ceļa zīmes par apdzīvotas vietas `Dreiliņi` sākumu un beigām, kā arī par Rīgas sākšanos/beigšanos Garās ielas galā pie Lubānas ielas. Tāpat šodien arī secināju, ka Garā iela, izrādās, asfaltēta teju visā tās garumā līdz pat 90 grādu līkumam tās tālākajā galā pie meža.

92. 04.11.2012. – Jaunie stādījumi

Šodien skrēju gar Juglas ielu – posmā starp abiem apļiem (jaunizbūvētajā daļā) starp veloceliņu un gājēju celiņu sastādīti jauni kociņi. Droši vien būs smuki, kad tie paaugsies.

93. 06.11.2012. – Lido durvis

Vērmanīša Lido parādījušās jaunas automātiskās durvis, kas atdala priekštelpu, kurā cilvēki nāk no āra, no ēdamtelpas tā, lai caur šo durvju ailu kustība normāli notiktu tikai vienā virzienā – no iekšas uz āru. Nākt iekšā paredzēts taisni, nenogriežoties pa kreisi – tāpat kā agrāk.

94. 09.11.2012. – Atkal drīst stāvēt

Prieka ziņa – pie degvielas uzpildes stacijas atkal drīkst novietot auto! Senos laikos to varēja darīt, un šo iespēju tad bieži izmantoju. Bet nu jau, liekas, vairāk par gadu šī iespēja bija liegta ar attiecīgu ceļa zīmi. Šodien braucu garām, skatos – atkal stāv mašīnas. Patiesi – zīme aizvākta! Nācās tad iespēju atkal izmantot, atstājot šeit arī savu auto.

95. 11.11.2012. – Tilta lampas

Valmierā Gaujas tilts jau kādu laiciņu atkal atklāts ceļu satiksmei. Šodien, braucot pār to, redzēju, ka tilta vienā pusē uzstādītas septiņas lielas laternveidīgas, bet ieapaļas lampas. Otrā pusē arī tādas būšot. Varētu būt smuki naktī.

96. 19.11.2012. – Valmieras Gaujas tilts

Iepriekšējā punktā rakstīju par jaunajām Valmieras Gaujas tilta lampām tilta kreisajā pusē, braucot Pārgaujas virzienā. Šodien pamanīju, ka uzstādītas lampas arī otrā tilta pusē. Gan ne tik daudz kā pirmajā pusē (7) – tikai 5 (bet, liekas, ka būs vēl viena).

97. 20.11.2012. – Jaunas miskastes

A. Deglava ielas posmā starp Ulbrokas ielu un Depo apli ierīkotas jaunas zaļas miskastes, kas novietotas starp gājēju celiņu un veloceliņu. Pamanīju tās šodienas rīta skrējiena laikā.

98. 02.12.2012. – Jaunais Ulbrokas ceļš

Ilgi nebiju skrējis Ulbrokā. Patiesībā ļoti ilgi. Pa vasaru tur īsti nesanāca aizskriet, jo skrēju pamatā tikai basām kājām, bet, lai tiktu līdz Ulbrokai, jāpārvar posmi, kas basām pēdām nav diez ko draudzīgi skriešanas ziņā. Taču decembris atnesis sniegu un salu zem nulles grādiem, tāpēc nu skrienu atkal apavos un šodien pabiju arī Ulbrokā. Izrādās – taciņa gar dīķi beigu posmā, kur tā piekļaujas asfaltētajam ceļam, kļuvusi par grants ceļu. Nu te var gar dīķi kādu gabaliņu pabraukt arī ar auto!

99. 06.12.2012. – Ziemassvētku egle

Arī pie mums vietējā mikrorajonā, liekas, būs sava Ziemassvētku egle, turklāt gana liela. Šī vakara skrējienā ar Alīnu pamanījām, ka vietējā parka vidū – parka celiņu lielākajā krustojumā – tāda tiek stutēta augšā un apkarināta ar lampiņām. Nezinu, var jau būt, ka te tikai kaut ko izmēģina, lai pēcāk pārvestu uz kādu citu vietu, bet varbūt te tā arī paliks. Tad jau redzēsim!

100. 19.12.2012. – Jauns Narvesen

Rīta skrējienā pamanīju, ka putenī tieši uz manas takas – uz gājēju pleķīša A. Deglava ielas malā iepretim mazās `Maximas` ieejai – tiek stutēta augšā jauna būdele, uz kuras rēgojas uzraksts `Narvesen`. Tagad tik jāgaida atvēršanas svētki!

101. 25.12.2012. – Valmieras Gaujas tilts

Beidzot Gaujas tilts Valmierā ir tik tālu pabeigts, ka laternas naktī deg abās tilta pusēs. Smuki izskatās!

 

Komentēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Mainīt )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Mainīt )

Connecting to %s