Diena 2/11

No rīta pamodāmies no tā, ka aiz loga spēlēja kaut kāda mūzika. Paveroties laukā, tika konstatēts, ka grupiņa jauniešu trenējas apgūt kādus deju soļus. Izskatījās, ka notiek gatavošanās kādai svētku parādei vai kam tamlīdzīgam – dejots tika gan ar sarkaniem lakatiem (varētu būt domāta kā karogu imitācija), gan bez, bet visa grupa veica kādu uzdevumu kopā, nevis dejots tika individuāli vai tikai pa pāriem.

Šodienas plānā bija apskatīt seno laika Ķīnas imperatora Tjaņluņa vasaras pili un dārzu, kā arī vakarā aizbraukt vēl uz Tjaņaņmeņa laukumu paskatīties karoga nolaišanas pasākumu, kas laikam notiek ik vakaru saulrietā. Pili un dārzu imperators esot iecerējis kā dāvanu mātei 60. dzimšanas dienā, ko, liekas, arī izdarījis.

Pirms braukt uz dārzu, vajadzētu tā kā vēl paēst brokastis. Netālu no viesnīcas atrodam kādu ēstuvi, kura jau pilna ar tautu. Nolemjam tajā arī kaut ko apēst. Runāt gan neviens angliski nerunā, taču tomēr tiekam pie ēdienkartes, kurās ēdienu nosaukumi minēti arī angļu valodā. Pēc pāris ēdienu pasūtīšanas, kuri, izrādās, nav pasūtāmi, tieku pie pīles spārniņiem. Jau pēc pirmā kumosa, saprotu, ka tik ārkārtīgi asu ēdienu laikam nekad ēdis neesmu.. Tomēr vēlāk jau sāku tā kā pierast un, ja uzdzer tēju un piekož klāt maizi ar zaļumiem, tad ir labi.

Pati nokļūšana vasaras dārzā gan nebija tik viegla, kā varētu domāt. Ceļvedī bija minēts, ka tur iespējams nokļūt, piemēram, ar ceturtās līnijas metro, ja kāpj iekšā Pekinas zooloģiskā dārza pieturā. Tā kā mūsu viesnīca atrodas pilnīgi blakus ielai, kur atrodas plāksne ar uzrakstu `Beijing Zoo`*, tad visai dabiski likās, ka metro stacijai tepat kaut kur vien jābūt, jāiet tik pastaigāt un pameklēt.. Taču, kad pēc nelielas pastaigāšanas neko labu nebijām atraduši, mēģinājām pajautāt kādam, kur tā atrodas. Tā kā angliski te neviens praktiski vispār nerunā, tad tas sagādāja visai lielas problēmas, bet vārdu `metro` nelikās, ka kāds atpazītu (vēlāk gan iedomāju, ka pareizāk būtu bijis minēt vārdu `subway`, kas angliski precīzāk atbilst metro būtībai). Beigās tomēr kādas viesnīcas sulainis teica, ka esot jābrauc ar 105. autobusu līdz metro stacijai `Beijing Zoo`.. Mums tas galīgi nelikās loģiski, jo it kā taču zoodārzs tepat vien ir, bet pēc nelielas pastaigāšanas vēl pretējā virzienā, beigās tomēr nolēmām iet uz otru pusi, kur it kā vajadzētu būt autobusa pieturai. Tomēr nebija nekādas skaidrības, cik tālu vajadzētu ar autobusu braukt, ja arī vajadzētu (tips gan minēja skaitli `pieci`, bet komplektā ar vai nu `pieturas` vai `metri`..). Izlēmām pamēģināt noķert kādu taksometru un apjautāties par cenu. Tomēr no diviem takšiem, ko izmēģinājām, neviens vai nu nesaprata, ko mēs gribam, vai arī nezināja tādu vietu kā vasaras dārzs, kā arī neatpazina bildes no ceļveža, kurā šis dārzs attēlots. Tā nu tomēr iekāpām 105. autobusā. Pie vadītāja autobusos atrodas kaste, kurā laikam jau katrs iekāpjošais (kuram nav braukšanas kartītes), iemet kaut kādas naudiņas. Blakus bija kaut kādi uzraksti ķīniešu valodā, kā arī skaitlis `1.00`, līdz ar ko es secināju, ka laikam brauciena maksa varētu būt viens juaņs. Tā nu iemetām katrs pa vienai naudiņai, bet šoferis par to nelikās ne zinis – ne ko pārbaudīja, ne ko. Pēc piecām pieturām patiešām ārā redzējām metro staciju `Beijing Zoo`, līdz ar ko kāpām ārā un devāmies tajā iekšā.

Starp citu, pekiniešiem ir laikam līdzīga sistēma ar autobusu braukšanas kartītēm kā pie mums, Rīgā. Arī viņi, kāpjot iekšā, pielika karti pie aparāta, kas nopīkstēja, signalizēdams par to, ka viss kārtībā un, liekas, parādīdams uz ekrāniņa no kartes noskaitīto summu – 0.40 juaņus. Visai lēts viņiem tomēr tas sabiedriskais transports.

Metro devāmies vienkārši līdzi baram, izgājām cauri somu skenerim un nonācām līdz biļešu pirkšanas vietai. Nopirkām četras biļetes ar domu, ka jātiek pēc tam būs arī atpakaļ. Vēlāk gan izrādījās, ka biļete ir derīga vienam braucienam un tikai tajā dienā un no tās metro stacijas, kurā tā iegādāta. Līdz ar to atpakaļceļā nācās pirkt jaunas biļetes citā stacijā, bet tā nebija liela nelaime, jo vienas biļetes cena ir tikai divi juaņi jeb apmēram 14 santīmi.

Iznākot atpakaļ virszemē mērķa stacijā, uzreiz mūsu uzmanību piesaistīja kāds vīrs, kurš piedāvāja mūs aizvest uz vasaras dārzu ar savu velorikšu. Mēs gan domājām, ka gan jau paši aiziesim, nav tik tālu, bet tā kā cena tika nosaukta tikai 20 juaņi, tad nolēmām pavizināties intereses pēc. Beigās gan izrādījās, ka 20 juaņus vīrs pieprasīja no katra no mums..

Beidzot ar palielām grūtībām bijām nokļuvuši līdz vasaras pilij, un nu varējām to par 30 juaņiem apskatīt (un vēl papildus 10 juaņi jau dārzā iekšā par biļeti uz Budas templi). Dārzs, protams, visai skaists. Liekas, ka tas ir kaut kas līdzīgs mūsu Brīvdabas muzejam – ar visādām vecām tradicionālām ķīniešu mājiņām. Blakus atrodas arī ezers, dažas saliņas, uz kurām var nokļūt gan pa tiltiem, gan arī ar kuģīšiem.

Vasaras dārza daļa ar tajā ietilpstošo Kunming ezeru

Izstaigājamies pa dārzu visu dienu, Tjaņaņmeņa laukumam laiku vairs neatstājot. Pirms braukšanas atpakaļ vēl ieturam vakariņas ēstuvē `Pizza Hut`. Šeit apēdu gan sēņu zupu, gan kaut kādu vistas fileju (arī ļoti ass pasākums), gan šokolādes un zaļās tējas kūku (to gan atnes un tātad to arī ēdu kā pašu pirmo), kā arī tēju – viss ļoti gards. Tālāk jau pa tumsu ar metro atpakaļ līdz `Beijing Zoo` un ar 105. autobusu līdz viesnīcai.

Vēl interesanti – visi vietējie ķīnieši (un droši vien arī ne vietējie) visu laiku uz mums skatās vaļā mutēm kā uz tādiem citplanētiešiem🙂 Uz ielas parasti vienkārši skatās virsū vai atskatās, bet vasaras dārzā tikām arī daudz bildēti – citi bildē it kā nemanāmi, bet citi jau vispār bez jebkādas kautrēšanās. Viena ķīniete pat palūdza Alīnai nobildēties kopā ar viņu🙂

Alīna ar ķīnieti - pirmais kopējās fotografēšanās gadījums

Naktī mani sakoda kaut kāds odveidīgais. Nācās celties, atrast to un likvidēt.

* Angļu valodā – `Pekinas zoodārzs`

Lasīt vēl:
Diena 1/11
Diena 3/11