Astotā diena – izlīst no nekurienes

IMG_20160807_054506Laura un Sandis šodien jau plkst. 7:05 izlido uz Kauņu, lai ar savu auto dotos atpakaļ uz Rīgu. Pirms tam viņi lidostā atstāja auto un atslēgu iemeta iepriekš norādītajā kastītē. Vēl pirms tam viņi nakts vidū cēlās augšā, un pa miegu daļēji atceros, ka notika arī atvadīšanās no mums. Savukārt mēs ar Alīnu šodien ceļamies tikai ap plkst. 9:00, jo beidzot ir klāt pēdējās ceļojuma dienas, kurās bijām paredzējuši vienkārši gulēt pie jūras un atpūsties, neko prātīgu nedarot. Tiesa, tā kā mūsu viesnīca atrodas 6 km no Marsalas centra kaut kādā nekurienes vidū, tad, iespējams, mūsu jūras plāni būs jāmaina.

Ap plkst. 10:00 dodam ziņu viesnīcas saimniekam, ka esam gatavi pārvākties uz mūsu otru istabu – divvietīgo. Viņš atkal itāliski runā pārāk ātri, tāpēc saku, lai runā lēnāk. Tad jau saprotu vairāk, bet galu galā tāpat nepieciešams atkal lietot Google tulkošanu, lai tās lodziņā itāliski izlasītu, ko īsti viņš grib pateikt. Pārvākšanās norit veiksmīgi, un tiekam blakus dzīvoklī, kas gan pēc visām savām ērtībām šķiet tieši tikpat liels un kruts kā iepriekšējais. Arī šeit faktiski var dzīvot četri cilvēki, jo papildus mūsu parastajai gultai ir otrā istabā vēl viena divstāvīgā gultā. Tāpat arī šeit ir atsevišķi gan virtuve ar pilnu ekipējumu, gan priekštelpa ar televizoru, kurā turpmākos vakarus nedaudz sekosim līdzi vasaras olimpisko spēļu notikumiem, gan vannas istaba, gan pieliekamais ar veļasmašīnu, gan arī terase. Tāpēc lielu izbrīnu mūsos izraisa fakts, ka vienīgā bilde, kas no šīs viesnīcas bija ievietota booking.com viesnīcu rezervāciju portālā, bija bilde ar necilā paskata divstāvīgo gultu. Tāpat nebija pat minēts nekas par virtuvi. Nav saprotams, kāpēc saimnieks nevēlas, lai uz viņa glaunajiem apartamentiem brauktu arī tādi viesi, kas, izvēloties viesnīcu, ņem vērā arī bildes, aprakstu un citas lietas, ne tikai cenu, kā to daru es.

Šķiet, ka nu jau ir pārāk karsts skriešanai, tāpēc nolemjam atlikt to uz vakaru. Prasām saimniekam, vai te kursē kādi autobusi uz Marsalu. Izrādās, ka svētdienās nekursē vis. Toties rīt kursēšot tieši garām pa Pakistānas ielu plkst. 7:30. Prasām, vai katru stundu iet kāds autobuss, un saņemam atbildi, ka jā – katru stundu apmēram pusstundā. Tikai vēlāk sapratīsim, cik ļoti šī informācija bijusi maldīga.

20160807_121032

Alīna olīvkoku ielenkumā Pakistānas ielas malā

Tā kā auto mums vairs nav, bet autobusi šodien nekursē, tad uz Marsalu nav iespēju tikt, ar kājām karstumā tādu gabalu mērot nav iekāres (turklāt apzinoties, ka nāksies tad nākt arī atpakaļ). Tāpēc nolemjam aiziet pastaigāties pa apkārtni un paskatīties, kas te labs atrodams. Soļojam pa Pakistānas ielu un secinām, ka īsti jau nekā te, ko skatīt, nav. Viena vienīga iela ar mājām aiz žogiem, neviena veikala pat, nekā. Vietām gan ceļa malā aug kaktusi ar pieejamiem to augļiem – pēc pāris dienām kādus savāksim, kad būs apēsti iepriekš šosejas malā ievāktie. Šur, tur aug arī vīģes, to augļus vēlāk regulāri ēdīsim skrējienu laikā, kā arī kabatas tiks piepildītas ēšanai viesnīcā. Starp citu, viens mūsu viesnīcas dārzā augošs vīģes koks bija aizsniedzams ar roku no mūsu vakardienas numuriņa terases. No šodienas terases gan nevienu vairs aizsniegt nevar.

Sniedzos pēc vīģēm

Ejam gar šosejas malu, garām braukā auto, un tas rosina mūsos domu par stopēšanu. Divatā taču vajadzētu būt vieglāk kā četratā, kad augusta pirmajā datumā stopējām mājās no sāls raktuvēm pie Trapani. Tā arī ir – nepaiet ilgs laiks, kā kāda mašīna tiešām piestāj. Va a Marsala?* Puo prenderci a Marsala?** Trīs auto sēdošie ļautiņi – vīrs un divas sievas – kaut ko pārspriež savā starpā, sabīdās, un tiekam uzņemti. Pa ceļam mēģinām pastāstīt, kā esam šajā nostūrī nokļuvuši un kāpēc mums nav auto. Neviens no viņiem nezina tādu Pakistānas ielu, kurā dzīvojam, laikam jau tāpēc, ka ielu nosaukuma plāksnītes nekur nav izliktas, lai arī šī iela ir visai gara – savi 2 km droši vien būs. Ļaudis jautā, kur mums vajag – uz Marsalas centru vai pludmali. Tā kā mēs neko konkrētu darīt neesam ieplānojuši, tad sakām, ka mums vienalga. Gan jau pie reizes varēsim apskatīt abas vietas. Tad nu mēs tiekam aizvesti līdz Marsalas centrā esošajai autoostai, kur tipi parāda mums, kā tā izskatās un kur atrodas, bet saka, ka paši tālāk brauks uz pludmali. Nolemjam tad braukt līdzi, jo peldbikses tiešām joka pēc kabatā iemetušās. Domājam, ka tūlīt pat jau pludmale būs klāt, bet nē – braucam vēl ilgi jo ilgi gar krastu dienvidu virzienā. Pieļauju, ka pludmale `Lido Segnorino` ir vienkārši konkrētajiem ļautiņiem mīļākā pludmale, nevis obligāti tuvākā Marsalai, taču pašā Marsalas centrā tiešām nav nevienas pludmales, kurai būtu iespējams piekļūt un peldēties – to secināsim rīt!

20160807_121235

Viena no retajām lepnajām Pakistānas ielas privātmājām, kas bija redzama, jo nebija aiz augsta žoga

Beigu beigās esam galā augšminētajā pludmalē, onka parāda mums vietu, no kuras uz Marsalu atiet autobusi, saka, ka autobuss būšot šeit 18:00 (laikam jau pēdējais, ne vienīgais), un šķiramies. Ja jau veiksmīgi esam tikuši līdz pludmalei, tad jau jāiet to izbaudīt – par to, kā nokļūsim mājās, domāsim vēlāk. Pludmale šeit riktīgi smuka, ūdens atkal dzidrs, kā jau visur šajā rajonā, šodien arī lieli viļņi, ideāla peldēšana. Peldot brīžiem dzirdu kaut kādas svilpes skaņas no krasta puses, bet neko nesaskatu, kas varētu būt tās cēlonis. Pēc iznākšanas krastā Alīna saka, ka man un vēl dažiem peldētājiem esot svilpuši krasta apsargi un mājuši ar rokām, lai nāk atpakaļ tuvāk krastam. Jā, te peldētāji laikam ļoti tiek uzmanīti, tāpēc Trapani bija tā jocīgā zīme, ka peldēt manā iecienītākajā peldvietā ir aizliegts tikai tāpēc, ka tuvumā nav neviena glābēja.

Lido Segnorino pludmales priekštelpa

Pēc pāris peldēm un nedaudz pagulēšanas krasta smiltīs nolemjam gar piekrasti izskriet savu šīs dienas piecīti. Sapakojam visas mantas maisā (starp citu, tajā pašā, ar ko Sandis reiz kāpa Etnā) un skrienam gar krastu Marsalas virzienā – Alīna tikai ar cepuri, bet es arī ar maisu rokās. Pēc kāda laika ierodamies vēl kādā līdzīgā vietā kā Lido Segnorino – tā arī laikam ir viena no oficiālajām pludmalēm, kur droši vien kursē autobusi. Domājam, ka varbūt varam braukt uz Marsalu no šīs vietas, nav obligāti jāskrien atpakaļ uz starta vietu. Bet šeit autobuss iet tikai pēc nedaudz vairāk kā stundas, tāpēc dodamies vien vēl nedaudz uz priekšu, kur jau smukā pludmale beidzas, un tad atpakaļ uz Lido Segnorino. Vēlreiz nopeldam un tad jau arī ejam gaidīt autobusu, kuram, iespējams, būtu šeit jāpienāk ap 17:00. Tā tas tomēr nenotiek, un autobusā tiekam vien nepilnu stundu vēlāk. Bez mums te busu gaidīja vēl daudz citu cilvēku, tāpēc diez vai mēs nebijām pareizi sapratuši autobusa atiešanas laiku. Drīzāk kārtējo reizi nostrādāja itāļu laika izpratne – nekas te nenotiek precīzi, nobīdes no normas var būt ļoti lielas.

20160807_153034

Pelde [, iespējams,] Tirēnu jūrā

Marsalā nedaudz pastaigājam pa centru un aizejam pavakariņot āra ēstuvē, kuras viesmīlis zinot no galvas visu pasaules valstu galvaspilsētas un prasa mums (un arī citiem apmeklētājiem), kā mums patīk Sicīlija, ko te darām un kāds laiks ir parasti mūsu valstī, iesaka arī, ko vēl apmeklēt Marsalas apkaimē un ir visai runātīgs (starp citu, angliski).

Pēc vakariņām dodamies ar kājām māju virzienā, domādami, ka varbūt atkal sanāks kādu nostopēt. Tomēr pilsētā vēl stopēt nemēģinām, jo saprotam arī, ka nav īsti skaidrs, ko prasīt, kur mūs vest. Nezinām, kā saucas tas rajons, kurā mēs dzīvojam (un vai tam vispār ir kāds speciāls nosaukums). Varētu prasīt uz Pakistānas ielu, bet māc stipras šaubas, ka kāds to ielu zinās. Turklāt jebkurā gadījumā vispirms jātiek ārā no pilsētas uz šosejas. Pa ceļam, vēl pilsētā būdami, uzejam kādu drānu veikalu, kur Alīna pa lēto nopērk sev kaut kādu paltraku, pēc tam vēl iepērkamies pārtikas veikalā, pie kura izlikts milzīgs plakāts, ka tas atvērts arī svētdienās (jo praktiski nekas cits svētdienās nestrādā), un turpinām ceļu Pakistānas ielas virzienā. Ā, jā, šajā veikalā pārtika ļoti lēta, piemēram, sarkanais atrodams par 0.99 eiro pudelē.

20160807_183508

Alīna ar jūras velšu plati

Nogriežoties no Marsala-Trapani šosejas un turpinot ceļu gar mazāku šoseju Via Trieste, trotuāra ielas malā vairs nav, toties tā vietā sāk parādīties augsti akmens mūri, kas norobežo skatam privātmājas. Tāpēc īsti patīkami šeit iet nav – auto brauc ļoti tuvu gar šiem mūriem, un gājējiem te vairs vietas diez ko daudz nepaliek. Tomēr turpinām kustēties, jo izvēles nav – te pat stopēšanai auto nevarētu piestāt, jo nav nekādas malas, kur nobraukt. Turklāt mēs jau arī nezinām, uz kurieni vēlamies braukt. Tāpēc soļojam vien gar ielas malu, kamēr tā kā nedaudz sāk krēslot, un tad jau arī ātri vien iestājas tumsa. Atstarotāji mums, protams, nav, iela šaura, vietām vispār nav apgaismota, auto traucas ātri, Alīna čīkst skaļi, iepirkumu maiss smags, ceļš priekšā vēl tāls. Kaut kā, braucot ar auto, nelikās, ka jāiet būtu tik ļoti ilgi, tāpēc kaut kādā brīdī mani jau sāk mākt bažas par to, vai ejam pa pareizo ielu pareizajā virzienā. Ja vēl būtu tās ielas nosaukuma plāksnītes.. Tomēr pēc laiciņa parādās pazīstami objekti, kurus redzējām, šorīt nākot pretējā virzienā, kamēr vēl nebijām nostopējuši auto. Drīz vien arī beidzot krustojums ar Pakistānas ielu, pa kuru atliek nosoļot vairs tikai kādus 650 metrus, līdz esam viesnīcā. Alīnai lielie prieki! Viņa arī nosolās šo ceļu kājām vairs nemērot nekad. Labi vismaz, ka izskrējām pludmalē un nav jāiet skriet tagad šajā nakts melnumā šosejas malā..

Vakaru pavadām, tukšojot pārtikas maisu, skatoties loka šaušanu olimpiskajās spēlēs, mazgājot kaut kādas drēbes (tas gan vairāk Alīnas izpildījumā). Virtuvi pārņēmušas sīkās skudras, kas iestaigājušas iespaidīgu ceļu no terases uz miskasti. Istabā atronam arī ķirzaku, kura aizbēg un pēcāk vairs nav atronama.

Skudru ceļš mūsu virtuvē

* Itāļu valodā – Vai Jūs braucat uz Marsalu?

** Itāļu valodā – Vai Jūs varētu mūs aizvest līdz Marsalai?