Diena 10/11

Nu re – jau klāt pēdējā diena Pekinā, rīt no rīta jau jādodas prom. Šodien arī vairs nav konferences, tāpēc visu dienu varam pavadīt vēl, apskatot pilsētu. Nekādu īpašu konkrētu plānu mums nav, gribam tikai aizbraukt vēl uz centra pusi apskatīt pāris objektus – Lamas templi un Zemes altāri -, kā arī vēl pastaigāties gar ezeriem un pa iepirkšanās ieliņām. To arī īstenojam.

Lamas templī daudz lielu Budas statuju, kā arī dažādi citi budistu dievi. Vietējie te nāk un veic dažādas rituālas darbības. Šo to safilmēju! Zemes altāris ir vieta, kur Ciņ un Ming dinastijas pārstāvji nesuši ziedojumus saviem dieviem. Tas atrodas plašā parkā (saucas – Zhongshan parks), kas visai smuki izskatās, bet mēs bijām pārāk noguruši no saules un karstuma, lai to visu izstaigātu, tāpēc izgājām vien cauri tā `pa diagonāli`. Pašu altāri arī neapmeklējām, jo tajā vajadzēja maksāt papildus maksu par ieeju. Maksa pašā parkā gan bija tikai divi juaņi. Šodien varētu būt viena no karstākajām dienām, kamēr atrodamies šeit – pat vēl vakarā ap 21:00 temperatūra rādīja apaļus 30 grādus pēc Celsija, bet pa dienu varētu būt bijuši vismaz savi 36-37 grādi. Nezinu gan īsti, kādas bija dienas, kuras pavadīju konferencē, jo tā īsti ārā pa dienas vidu iet nebija ne vajadzības, ne iespēju.

Šī Budas statuja savulaik bijusi iekļauta Ginesa rekordu grāmatā - virs zemes tā ir 18 metrus augsta, bet vēl 8 metru dziļumā iestiepjas pazemē!

Pēc Zemes altāra apmeklēšanas devāmies caur iepirkšanās ieliņām uz ezeru pusi. Pa ceļam vēl bankā samainījām pret juaņiem vienu 50 eiro banknoti, jo kārtējo reizi jau bija izbeigusies nauda🙂 Tas ir kaut kas traks, ka te praktiski nekur netiek pieņemtas nekādas kartes – visur jānorēķinās ar skaidru naudu, kas līdz ar to ātri vien izbeidzas, visu laiku jārēķina pašam līdzi, cik plānots tērēt, cik naudu vajadzēs utt. Nevar vienkārši iedot karti un nelikties ne zinis, cik kas maksās..

Ā, un vēl pa ceļam iegriezāmies arī paēst McDonalds. Alīna jau vairākas dienas visu laiku bija dīkusi par to, ka vajadzētu mums apmeklēt šo iestādi, lai beidzot dabūtu normāli paēst, tad nu beidzot izdīca🙂 Parasti gan viņa ceļojumos (un arī ikdienā Latvijā) stingri iestājas pret šāda veida ēstuvēm..😉

Pastaigājām pa iepirkumu ieliņām, nopirkām dažus suvenīrus, dažiem atkal sanāca krietni nokaulēt cenu. Pa ceļam uz ezeru vēl apmeklējām laukumu, kura pretējā pusē atrodas divi torņi – bungu tornis un zvanu tornis. Viens no tiem savulaik esot kalpojis cilvēku modināšanai sešos no rīta, bet otrs – sešos vakarā. Īsti gan nezinu, kāpēc sešos vakarā vajadzētu kādu modināt..

Tālāk jau gar ezeru devāmies uz metro pieturu, lai brauktu atpakaļ uz viesnīcu. Pa ceļam vēl uz kādas mājas jumta esošā kafejnīcā iemalkojam vietējo slaveno alu `Tsingtao`. Pie ezera dažādas izklaides, šeit sapulcējušies dažnedažādākie ļautiņi – daži vienkārši atpūšas, daži vingro, citi spēlē kaut kādas galda spēles, citi, nostājušies aplī, spārda kaut kādu lidojošu priekšmetu, daži sporto, citi peldas, arī makšķerē un nodarbojas ar kaujas mākslas treniņiem. Kāds vecs vīrs nedaudz jaunāku vīru (laikam savu mācekli, bet arī tomēr jau krietni pavecu) apmāca, šķiet, kaut kādā cīņas mākslā – kā veikt pareizas kustības gaitā un citos aspektos. Izskatījās gan, ka māceklis nebija īsti ieinteresēts un atkārtot pareizās kustības viņam diez ko nepadevās.

Skolotājs un māceklis

Pie metro stacijas iegriežamies kādā lielveikalā iepirkt pārtiku vakariņām un brokastīm un tad jau arī dodamies uz viesnīcu. Tur nedaudz iekožam vakariņas un tā kā šis ir mūsu pēdējais vakars Pekinā, tad tas jāizmanto lietderīgi, apmeklējot kādu āra kafejnīcu tepat pie viesnīcas. Padzeram tajā alu, uzkožam nedaudz gaļas un zivs uz bambusa iesmiem (atkal jau visai ass viss, bet es jau sāku pierast), pēc tam vēl vietējā bodītē pa saldējumam (man zaļš – ar zirņu garšu) un gar mūsu iecienīto augļu bodīti (tajā nopērkam tos pašus `Yangmei` un dāvanā dabūjam pa ķirsim :)) dodamies atpakaļ uz viesnīcu.

Pēdējās vakariņas Pekinā

Starp citu, lielveikalā uz iecukurotu `Yangmei` pakas bija minēts arī šo augļu nosaukums angļu valodā – `Waxberry`, tāpēc tagad paskatījos tīmeklī, ka tas ir kaut kas, kas pareizākā angļu valodā saucas `Chinese Bayberry` bet latviski to man vienalga iztulkot nemācēja ne Google tulkotājs, ne arī Tildes datorvārdnīca. Katrā ziņā garšīga lieta ar kauliņu vidū.

Vakarā jau vairs tikai somu sakārtošana un gulēt iešana. Pekinas tūre ir aizvadīta.. Taču pirms gulēt iešanas vēl ieslēdzu TV (starp citu, pirmo reizi šajā ceļojumā), lai paskatītos, vai nevarētu būt kāds kanāls, pa kuru varbūt rādīs F1 Kanādas lielo balvu. Tā kā Kanāda ir precīzi globusa pretējā pusē, salīdzinot ar šejieni (laika zonu ziņā), tad sacīkstes sākums sanāk rīt 1:00 naktī.. Un patiešām – ieslēdzot TV, secināju, ka kanāls CCTV (uz šī kanāla torni, starp citu, gribējām arī aizbraukt paskatīties, tas ir Pekinā, bet kaut kas cits tad ņēma virsroku) šobrīd raida kvalifikācijas atkārtojumu, tātad ļoti reāli šķiet, ka varētu rādīt arī sacīksti.

Tā nu ap 00:15 devos pie miera, uzliekot modinātāju uz 00:55🙂 Tā arī pēc veselu 40 minūšu pagulēšanas cēlos augšā, slēdzu iekšā TV un skatījos F1. Visai interesanti notikumi – bija vērts celties. Vienīgi pēc 25. apļa, kā mums visiem labi zināms, sacīkste ārkārtīgi spēcīgā lietus dēļ tika pārtraukta, un tad nācās gaidīt ļoti ilgi, līdz tā atkal atsākās. Tomēr pēc tam risinājās vēl tikai paši interesantākie notikumi, bet tos jau mēs visi labi zinām. Pa šo laiku pārliku modinātāju uz 6:30, kad jāceļas, lai laicīgi pagūtu sataisīties un aizkulties līdz lidostai. Pēc formulas gulēt aizgāju plkst. 5:10..

Lasīt vēl:
Diena 9/11
Diena 11/11