3. diena – 7. augusts

Kuldīgas pusmaratonam starts tiek dots plkst. 13:00, bet šādā karstumā esmu nolēmis tik traki nemocīties un skriet tikai satelītskrējienu jeb 5.27 km. Tāpēc man un arī Laurai starts jau 12:00. Karstums laikam pārsniedz 30 grādus pēc Celsija, kā arī ir paaugstināts gaisa mitrums, kas sajūtu padara vēl karstāku. Daudziem nepieciešama mediķu palīdzība.. Lai arī ir karsti, tomēr nevarētu teikt, ka šis būtu bijis mans grūtākais skrējiens. Sāku gan ļoti ātri, jo kalns tā kā ved lejup, bet vēlāk tomēr kļūst grūtāk. Tomēr izturu līdz galam pietiekami ātrā tempā, daļēji pateicoties arī tam, ka lielu distances daļu mēģinu cīnīties ar kādu Andri, kuram līdzjutēji ik pa laikam izsauc kaut kādus uzmundrinājuma saucienus. Negribu no viņa atpalikt, tāpēc skrienu, cik varu. Arī pats ik lai brīdim dzirdu kādus saucienus veltītus manā virzienā. Pāris trases vietās izskrienu caur dušām un galā nonāku ar ļoti labu rezultātu – vidēji katru kilometru esmu noskrējis 4 minūtēs un 22 sekundēs, kas man skaitās ārkārtīgi ātri. Esmu ar to ļoti apmierināts! Pēc skrējiena apēdam organizatoru dāvāto putru un, vērojot pusmaratonistus, lēnā garā virzāmies atpakaļ uz savu kempingu. Telti jau esam novākuši no rīta un visas mantas salikuši garāžā raibā suņa pārraudzībā. Pa ceļam veltām uzmundrinošus saucienus skrējējiem no VSK Noskrien kluba un drīz vien jau esam kempingā. Izpeldos Ventas rumbā. Arī Alīna ir atbrausi mūs atbalstīt no Rīgas, bet pati neskrien, jo pēdējās dienās ir savainojusi kājas pirkstu. Atvadāmies no viņas, jo viņai drīz jau aiziet autobuss atpakaļ uz Rīgu, un gatavojamies tālākajam ceļam.

Satelītskrējēji gatavojas startam

14:46 Dodamies ceļā. Garmin šoreiz diemžēl negrib slēgties iekšā, tādēļ kilometru skaitīšanas ziņā nāksies iztikt ar velo `borta datoru`. Tas gan nav īpaši precīzs, tādēļ pa ceļam, sekojot līdzi ceļa stabiņiem, veicu tā rādījumu korekciju, lai secinātu, ka viens šī datora kilometrs patiesībā atbilst ~1.056 kilometriem dabā. Tālāk, veicot šīs dienas kilometru atzīmes, rakstīšu īstos kilometrus dabā.

15:50, 15.65 km Atpūta autobusa pieturā `Paipalas`. Ēšana. Dzeršana. Pa ceļam gājis visai grūti, jo diena atkal ir karsta un saulaina. Ēnas nav. Samērā paliels pretvējš. Pa ceļam mūs apdzen auto ar skrējējiem no Kuldīgas, kas dodas Rīgas virzienā. Arī Alīna ir atradusi kādu auto, kas dodas uz Rīgu, mēs gan viņas apdzīšanas manevru nepamanām. Vēlāk auto ar četriem mūsu kluba biedriem pat apstājas, sagaida mūs un apsveicinās, interesējoties par mūsu tālākajiem braukšanas plāniem, kā arī veltot dažādus uzmundrinājumu vārdus, tādus kā `Malači`. Mūsu plāni gan ir atkal stipri koriģēti un tagad dodamies pa šoseju tiešā ceļā uz Talsiem. Oriģinālajā maršrutā plānā bija iekļauta arī apbraukšana ap Usmas ezeru, bet kartē nebija redzami ceļi, tādēļ pieņēmu, ka nāksies daudzviet braukt arī pa neceļiem vai taciņām, vai mežu un tamlīdzīgi. Izrādās, ka Laura ar šādu plānu nepavisam nebija mierā, jo tas būšot vēl grūtāk nekā vakar. Tam, protams, tā vajadzēja būt, jo vakar taču bija atpūtas diena.. Bet nu nekādi tomēr neizdevās viņu pierunāt un rezultātā šodien tāda mierīga ripināšanās vien sanāca. Vēlāk vēl kāds busiņš mums pa ceļam uztaurēja – gan jau arī kāds no mūsu skriešanas biedriem.

16:04 Dodamies tālāk.

16:32, 23.25 km Esam Rendā, pie Īvandes ūdenskritumiem. Apskatām kritumus, padzeramies un nopērkam šo to apēdamu vietējā veikalā. Veikalā darbojas gaisa kondicionieris, baigi forši, bet, iznākot ārā, uzreiz krasi var just atšķirību – uzreiz sajūtos kā ieejot pirtī..

Īvandes ūdenskritums

17:13 Turpinām ceļu.

18:09, 39.85 km Atpūta.

18:19 Tālāk.

19:08, 55.09 km Stendei esam izbraukuši cauri neapstājoties un nu jau esam pie Talsu zīmes. Nobildējamies un sākam domāt, ko darīt tālāk. Talsos nekādas naktsmītnes mums sarunātas nav, kā arī telti pilsētā celt laikam nekur nevarēs. Mans plāns ir braukt tālāk ārā no Talsiem un celt telti kaut kur kādā mežā, bet nolemjam vēl aizbraukt uz Talsu centru un paskatīties, vai nevar atrast kādas pietiekami lētas naktsmītnes vai kempinga vietu.

19:14 Dodamies tālāk virzienā uz Talsu centru. Talsi gan ir dikti izrakņāti, nu gluži kā Valmiera, tāpēc centra meklēšana īsti nepadodas. Uzjautājam (precīzāk – Laura uzjautā) kādām tantiņām par centru un viņas stāsta ka rakumu dēļ te nekur neko neatradīsim, ka jābrauc tur atpakaļ utt. Tā arī darām.

19:52, 57.75 km Esam nonākuši līdz hotelim `Talsi`, kur Laura piedāvā par 15 latiem ņemt istabu. Es gan ļoti negribīgi, bet tomēr piekrītu. Šī ir mūsu dārgākā naktsmītne visa ceļojuma laikā. Netālu esošajā veikalā sapērkam kaudzi pārtikas – gan vakariņām, gan brokastīm, gan nedaudz kaut ko arī līdzņemšanai turpmākajā ceļā. Arī šeit, protams, velo ar piederumiem nekur nepieslēgti (tiesa, šoreiz vismaz saslēgti savā starpā) paliek hoteļa lejā, pat ne uzgaidāmajā telpā, bet tieši pie izejas durvīm, jo tos taču neviens neņems..

22:00 Gulēt!

Trešās dienas veikums nav aplūkojams, jo Garmin nestrādāja.. Tā vietā iespējams aplūkot satelītskrējiena maršrutu!

Iepriekšējā diena..

Nākamā diena..

4 thoughts on “3. diena – 7. augusts

1. Šī izklausās pagaidām smieklīgākā diena – spriežot pēc apraksts 😀
    1) Es nezināju, ka tu nepārtraukti braucot kaut ko rēķini. Kāpēc?
    2) Iepriekšējā bija moku nevis atpūtas diena.
    3) Tu nekavējoties patiesībā piekriti, kad vaicāju, vai ņemsim numuriņu pa 15 LVL. 😛