Elektrība teju ievilkta

twilight-532720_960_720Situācija ar elektrības vilkšanu manā zemes gabalā pa šiem pieciem mēnešiem un divām dienām kopš mana iepriekšējā raksta par šo tēmu ir visnotaļ attīstījusies pozitīvā virzienā. Pa šo laiku esmu gan pats ticis pie pilnībā izstrādāta elektrobūvprojekta, gan arī tā kopija tikusi iesniegta Sadales Tīklam apstiprināšanai. Pa šo laiku Sadales Tīkls to jau arī, protams, paguvis apstiprināt, un noslēgt ar mani līgumu par darbu veikšanu un elektrības ievilkšanu.

Liels bija mans pārsteigums, saņemot šo līgumu un secinot, ka jau atkal ir krietni pamainījusies elektrības ievilkšanas darbu cena, kas man tagad jāsamaksā, pirms viņi sāk darboties. Varbūt vēl atceraties, ka jūnijā rakstīju par šīm cenas izmaiņām gadu gaitā. Tolaik pēdējās aplēses liecināja, ka par pašiem reālajiem vilkšanas darbiem man būs jāmaksā 1123.83 eiras. Ar šo summu biju jau samierinājies un norakstījis to zaudējumos. Taču tagad, decembra pašā izskaņā saņemot jauno līgumu, maksājamā summa izskatījās krietni citādi – 791.62 eiras.. Pārsteigums liels, bet summa maza! Varbūt būtu pareizāk, ja es ietu noskaidrot, kas atgadījies, kas par lietu, bet tomēr veselais saprāts ņēma virsroku, un es, nevienam neko nejautādams, uzreiz pārskaitīju minēto summu Sadales Tīklam, lai reiz var noslēgt līgumu un sāk rakšanas darbus. Pēc summas nomaksas aizvedu ST arī savu līguma eksemplāru (tagad zinu, kur viņi atrodas – Šmerļa ielā pie Rīgas kinostudijas) un atkal uzsāku gaidīšanas procesu. Pa šo laiku prātoju, ko darīt ar ietaupītajām 332.21 eirām.. To vēl turpinu domāt..

Pirms kādām pāris nedēļām saņēmu zvanu no vīra, kurš teicās esam Sadales Tīkla montieris un gribam nākamajā dienā braukt uz manu gabalu likt kasti. Teicu, ka to viņš droši var darīt, pats tur uz vietas nebūšu, bet žogu arī neesmu uzstādījis. Vīrs teica, ka varbūt man vēl zvanīs nākamajā dienā, ja nevarēs kaut ko atrast, un kopš tā brīža par viņu vairs neko neesmu dzirdējis. Tā kā zvans izpalika, tad biju jau secinājis, ka vīram acīmredzot viss būs labi izdevies, un tad jau laikam manam zemes gabalam beidzot ir pievilkta elektrība!

Izrādās – nekā tamlīdzīga! Vakar, ciemojoties Valmierā, pie reizes aizgāju uz Valmieras pastu pēc sev sūtītas ierakstītas vēstules, kurā elektrības ievilkšanas darbu veikšanas firma man raksta, ka ievilkšanas darbi notiks šo ceturtdien, 23. februārī, no plkst. 10:00 līdz plkst. 13:00, un lai es nodrošinu pieeju elektroietaisēm. Tātad viss vēl priekšā! Ko tur darīja mistiskais montieris pirms pusmēneša, nav īsti skaidrs. Varbūt izpētīja situāciju, paspārdīja elektrības stabu, nolamājās, ka grūti ar auto piebraukt pa to peļķēs izmirkušo lauku.. Visdrīzāk, ka tā.

Tātad parīt! Ja viss norisināsies tā, kā es šobrīd izprotu, kā tam būtu jābūt, tad parīt man būs elektrība! Nu tā, tīri teorētiski.. Pēc tam, lai to elektrību reāli varētu arī sākt izmantot, man vēl pašam jārok milzu garš grāvis, jāgulda zemē vadi, jāslēdz vadu gali klāt kaut kādām rozetēm un jālūdz Sadales Tīklam atbraukt vēlreiz un otrus to galus pieslēgt viņu ierīkotajai kastei. Bet nu tas tā – jau cits stāsts! Ceturtdien gan pats neplānoju braukt skatīties, kā norit ierīkošanas darbi, jo ko gan man tur vērot? Vai varbūt vajadzētu?

 

5 thoughts on “Elektrība teju ievilkta

  1. Žēl, ka ierakstu blogā izveidoji tā pavēlu. Es šim procesam izgāju cauri pus-gadu atpakaļ. Visvienkāršākais variants būtu pirms pieslēguma izbūves darbiem, kurus organizēs firma aizrakt kabeli gofrā no Tava zemes gabala līdz tai vietai, kur Tev pēc projekta ir plānots uzstādīt skaitītāju un firma, kura izbūvēs pieslēgumu uzreiz ielaidīs kabeli skaitītāja kastē. Tev savā galā tikai būtu jāuzstāda un jāpieslēdz kāda no veikalos nopērkamajām āra sadales kastītēm(šeit Tu arī varēsi izmantot kādus 80 no saviem ietaupītajiem 332.21 EUR).
    Bez līguma Tev vēl būs jāiesniedz Sadales tīklos akts, ar kuru apliecini, ka Tavā atbildības pusē izbūvētie elektrotīkli ir kārtībā. Es laika ekonomijas nolūkos šo aktu iesniedzu uzreiz ar līgumu, lai nav divas reizes jābraukā uz ST.
    Manā gadījumā, darot, kā es augstāk rakstīju viss notika ļoti mobili- Vienā dienā tika izbūvēts pieslēgums zemes gabalam un čaļi uzreiz ielaida vada galu skaitītāja kastē. Pēc trim dienām atbrauca ST čaļi (jo augstāk minētais akts par lietotāja elektrotīklu izbūvi jau sen bija iesniegts ST), pa 15 min pieslēdza vadus skaitītājam un viss bija gatavs.
    Varbūt vēl vari paspēt aizrakt kabeli līdz plānotajai skaitītāja vietai?

      • Tīri no praktiskā viedokļa, lai aizsargātu kabeli no kāda neveiksmīga lāpstas cirtiena vai citiem mehāniskiem bojājumiem. Kā arī, ja ieliksi gofrā buksieri (Striķa vai stieples gabals no viena gofras gala līdz otram), tad brīdī, kad elektro sadalē vajadzēs ievilkt jaunu vadu, piemēram, kad būs gatava māja un vajadzēs skaitītājam pieslēgt jauno no mājas nākošo kabeli, varēsi nerakties līdz skaitītājam, bet pa gofru to “aizslidināt” līdz skaitītājam.

  2. Nekas nav jāierok – pietiek 3m kabelis ar āra IP44 rozeti galā ko iedot montierim rokās. Pieslēgs un galu palaidīs pa sadales apakšu ārā.
    Šādu dara Piejūras tīklos par šogad (no pieredzes ar kaimiņu).

Komentēt

