Iejūtoties Useina ādā

`Wouldn’t it be good to be in your shoes?`*, tā pērnā gadsimta astoņdesmitajos dziedāja Niks Keršavs. Bet šoreiz stāsts nebūs par to, ka šis izteiciens, ja to gribētu pārtulkot burtiski, saturētu sevī vēlmi apaut citas personas apavus.. Nebūt nē! Īstenībā pirms nedēļas izlēmu, ka nebūtu slikti uz brīdi mēģināt iejusties Useina Bolta ādā un pamēģināt startēt sacensībās 100 metru distancē. Pirms pāris nedēļām notikušajā pasaules vieglatlētikas čempionātā šis Jamaikas sprinteris, kā zināms, 100 metru finālskrējienā tika diskvalificēts par pāragru startu, tāpēc arī es nolēmu pirmo reizi stāties uz starta palikņiem šādā īsā sprinta distancē.

Domāts – darīts! Ņēmu un pieteicos LSC stadiona skrējienu 6. posmā abiem tā ietvaros notiekošajiem skrējieniem – gan 100 metriem, gan arī stundas skrējienam.  Par stundas skrējienu šeit neko īpašu bilst negribu, vien to, ka biju cerējis šīs stundas laikā iespēt noskriet 14 km, bet gluži nesanāca – pietrūka stadiona pusaplis un vēl daži metri. Taču par simtmetrinieku gan jābilst daži vārdi – kā nekā pirmo reizi dzīvē piedalījos sacensībās tik īsā distancē. Iepriekšējais īsuma rekords bija bijis 2009. gada septembra sākumā, kad Viļņas maratona ietvaros noskrēju satelīta distanci 2.1 km gaumā..

Šis laikam ir mans vienīgais sacensību apraksts (nu noteikti pirmais), kura izlasīšana prasa vairāk laika par pašu sacensību skrējiena ilgumu.. Man nebija ne jausmas, cik ātri es varētu noskriet simts metrus, jo to pēdējo reizi tiku darījis skolas laikā pirms vairāk kā desmitgades pagājušajā gadu tūkstotī, un no tiem laikiem atmiņas manā vecajā galvā, protams, jau sen pagaisušas.

Skrējienam pieteikušies dalībnieki tika sadalīti pa vairākām porcijām, un manā porcijā, kā jau varēja gaidīt, tika ielikti tādi skrējēji, kuri man pēc skata izskatījās pēc kārtīgiem profesionāļiem.. Nu, varbūt izņemot vienu. Atlika vien cerēt, ka simts metru distance būs pietiekami īsa, lai tajā es nepagūtu atpalikt no viņiem tik neglābjami tālu, lai tas visos apkārtējos izraisītu smieklu lēkmi..

Pirms skrējiena patrenējos uzsākt skriešanu no starta palikņiem – likās, ka varētu startā nomaukties uz mutes. Nolēmu startēt prātīgi, lai tomēr no šādas lietas izvairītos. Tomēr beigās mūsu skrējiena četriem dalībniekiem tika pievienots vēl viens, un rezultātā es paliku bez starta palikņa, jo tādi bija sagādāti tikai četri. Tā nu startēju normāli no stāvošas pozīcijas, kā jau esmu ieradis darīt visās savās normālajās sacensībās.

Liels bija man brīnums, kad startā tomēr gluži visi no manis neattālinājās kā no pilnīgi stāvoša objekta, bet pirmajos pārdesmit metros vēl turējāmies tīri cieši līdzās viens otram. Pēc tam gan līderi sāka lēnām attālināties, bet ne tuvu ne tik traki, kā biju gaidījis. Rezultātā no pieciem savas grupas skrējējiem finišēju ceturtais ar rezultātu 13,6 sekundes. Šis rezultāts man liekas ļoti cienījams, lai arī nav īsti, ar ko salīdzināt. Tāpēc atgriezīsimies pie augstāk minētā Useina Bolta, kuram pieder šī brīža pasaules rekords simts metru sprintā – 9.58 sekundes. Fakts, ka kādā skriešanas disciplīnā no pasaules rekorda atpalieku vien četras sekundes, liek man gribot negribot plīst aiz lepnuma..🙂

Sākam jau izretoties, veidojot militāro formāciju `ķīlis`

Sākam jau izretoties, veidojot militāro formāciju `ķīlis`

Lai labāk saprastu šo nelielo atpalicību, varam mēģināt to pārvērst par atpalicību kādā citā distancē. Ja, piemēram, skrienot pusmaratonu, katros simts metros es no pasaules rekordista Zersenaja Tadeses atpaliktu četras sekundes, tad visā distancē mana atpalicība sastādītu vien 14 minūtes, kas nozīmē, ka pusmaratonu man vajadzētu būt spējīgam noskriet ar laiku ~1:12:30. Savukārt, maratonā no Hailes Gebrselasī es atpaliktu vien 28 minūtes un finišētu ar laiku ~2:32:00..😉 Laikam jau tomēr jāņem vērā, ka visās trijās minētajās distancēs pasaules čempioni ir citi – katrs specializējas savā distancē.

Vēl viens ievērības cienīgs fakts, uz kuru tika vērsta mana uzmanība – esmu ar šo savu skrējienu apspējis vienu no nesen notikušā pasaules vieglatlētikas čempionāta dalībniekiem! Kāds Sogelao Tuvalu no Amerikāņu Samoa pasaules čempionātā veica šo distanci vairāk kā divas sekundes lēnāk par mani, finišējot pēc 15,66 sekundēm.. Interesanti gan, kad mani uzaicinās pārstāvēt Latviju kādā pasaules čempionātā?🙂

* Angļu valodā – `Vai nebūtu labi iejusties Tavā ādā?`

Komentēt

