Parodija par baskāju skrējēju un neskrējēju

Kā jau vakar minēju, vēlos dalīties divos smieklīgos video materiālos par skriešanu. Vakar ievietoju pirmā tulkojumu, bet nu kārta otrajam – par baskāju skriešanu. Šis tiešām ārkārtīgi interesants, lai arī baskāju skrējējs atkal attēlots izteiktas parodijas stilā. Video autors gan pats ir baskāju skrējējs (tiesa, viņu nesauc Stīvs), tāpēc viņš var atļauties to darīt🙂 Bet šāda veida diskusijās ar tiem, kas neskien basām kājām vai pat neskrien vispār, man ik pa laikam nākas iesaistīties. Nākamreiz laikam vienkāršāk būs norādīt viņiem uz šo video, lai skatās un priecājas🙂

Iesākumā tātad oriģinālais video

Un nu mans paviršais tulkojums

Neskrējēja: Ak, mans Dievs! Kas ir tas, ko Tu esi uzvilcis kājās??
Baskāju skrējējs: Tie ir Vibram FiveFingers!
N: Tās izskatās pēc pērtiķa pēdām.. Liekas, ka tie ir neglītākie apavi, kādus es esmu redzējusi. Kāda velna pēc Tu tos valkā?
BS: Es esmu baskāju skrējējs.
N: Kas??
BS: Es esmu baskāju skrējējs. Es skrienu basām kājām.
N: Tā izklausās pēc ļoti sliktas domas..
BS: Ne pavisam!
N: Kur Tu skrien basām kājām? Uz trenažiera?
BS: Nē! Es skrienu ārā. Parasti savā mikrorajonā.
N: Tas izklausās ļoti bīstami. Ņujorkas celiņi un ielas ir pilni ar sastistiem stikliem, sarūsējušām naglām un izlietotām zemādas šļircēm.
BS: Man nav gadījies ar to saskarties. Es skrienu basām kājām jau gadu un nekad neesmu uzkāpis uz asa stilka, naglas vai šļirces. Es šīs lietas tikai retu reizi esmu pamanījis. Kad es redzu kaut ko, kam nevēlos uzkāpt, es pārlecu tam pāri vai apskrienu apkārt. Tas patiesībā ir diezgan vienkārši..
N: Pat, ja tā – kādēļ Tu vispār gribi skriet basām kājām?
BS: Ar ko lai sāku..? Redzi – cilvēce miljonu gadu laikā ir attīstījusies..
N: Ak, kungs! Kaut es nebūtu jautājusi..
BS: Saskaņā ar pētījumiem, tādiem kā Daniela Lībermana no Hārvardas universitātes, Homo Sapiens kā suga ir izdzīvojusi tikai tādēļ, ka mēs bijām spējīgi skriet stundām ilgi, dzenoties pakaļ briežiem un citiem dzīvniekiem barības meklējumos, taču Neandertālieši to nespēja.
N: Tu mani garlaiko..
BS: Garajā cilvēces vēsturē mēs esam skrējuši miljoniem gadu ilgi bez apaviem, tādēļ īstais jautājums būtu: Kādēļ lai kāds skrietu ar apaviem??
N: Tādēļ, ka mēs dzīvojam 21. gadsimtā un neesam alu cilvēki!
BS: Es vēlos pieņemt savu senču gudrību. Papildus skriešanai basām kājām es arī ievēroju paleolīta diētu
N: Tas izklausās tik stulbi! Es pat nevēlos zināt, kas tas ir! Vai skriešana basām kājām nesāp?
BS: Nē!
N: Man šķiet, ka Tu savainosi savas locītavas.
BS: Gluži pretēji! Skriešana basām kājām ir sadziedējusi visas mana ķermeņa problēmas. Es esmu uzlabojis savu stāju, nostiprinājis savu ķermeni, atbrīvojies no savām ceļu sāpēm un izārstējis savu plantārās fascijas iekaisumu, tikai pateicoties skriešanai basām kājām. Baskāju skriešana ir izmainījusi manu dzīvi! Agrāk es gandrīz nemaz nespēju paskriet bez sāpēm. Patiesībā pēc savainojuma pirms pieciem gadiem ārsts man teica, ka es nekad vairs nevarēšu skriet. Pagājušajā mēnesī es noskrēju Ņujorkas maratonu. Baskāju skriešana mani izglāba.
N: Tu izklausies pēc reliģiski apsēsta.. Vai jūsu dīvainajam kultam ir kāds līderis?
BS: Mums ir vairāki līderi. Baskāju Kens Bobs* ir mūsu kustības tēvs.
N: Kas vēl?
BS: Baskāju Teds* arī ir svarīga figūra baskāju skrējēju sabiedrībā.
N: Hmm..
BS: Citi svarīgi pionieri ir baskāju Riks* un baskāju Džeisons*.
N: Vai, ja Tu esi daļa no šī baskāju kulta, Tev ir jāmaina vārds uz baskāju kaut kas?
BS: Jā! Es esmu pazīstams kā baskāju Stīvs. Es rakstu emuāru par savu baskāju skriešanu. Emuāra eksistence ir obligāta prasība.
N: Vai jūsu baskāju kultā ir arī kāds ar normālu vārdu?
BS: Jā – Kristofers Makdugals. Viņš ir autors grāmatai dižpārdoklim `Dzimis, lai skrietu`. Tajā viņš bezbailīgi atklāj ļaunās apavu industrijas sazvērestību.
N: Oho! Tu tikko manā vērtējumā no stulba kļuvi par vājprātīgu.. Tu tiešām tici, ka apavu industrijā eksistē ļauna sazvērestība?
BS: Viņi neražo apavus, lai palīdzētu mums kļūt par labākiem skrējējiem. Viņi ražo apavus, lai mēs būtu spiesti pirkt tos vairāk. Apavi padara mūs vājākus un vairāk pakļauj savainojumu riskam. Tad apavu ražotāji pārdod mums apavus, jo mums tos vajag, lai pasargātu sevi no savainojumiem. Tas ir aplams un dārgs cikls. Es esmu izlauzies brīvībā no Matriksa! Skrienot basām kājām, es saglabāju saikni ar savu ķermeni un ar Zemi.
N: Nē, Tu veido saikni ar betonu un suņu urīnu!
BS: Dzīve basām kājām ir jautra un dabiska. Esot basām kājām, es atkal varu sajust bērnības prieku.
N: Tu valkā apavus.. Tie ir stulbi apavi, bet tie tomēr jebkurā gadījumā ir apavi.
BS: Šie ir Vibram FiveFingers. Es tos velku tādēļ, ka nav sociāli pieņemami atrasties basām kājām tādās publiskās vietās kā ofiss. Tie rada tuvākās iespējamās sajūtas basām kājām, kādas vien kāds var iegūt, esot apavos.
N: Es nedomāju, ka ir sociāli pieņemami valkāt ofisā šādus apavus. Tu izskaties pēc gorillas. Tas ir ļoti mulsinoši un neprofesionāli. Tā kā Tu tici, ka apavi ir ļauns veids, kā tikt pie naudas, Tavas stulbās pērtiķa pēdas laikam ir ļoti lētas.. Cik tās maksāja?
BS: Simts dolāru!
N: (pauze) Es labāk atgriezīšos pie darba. Tu ne vien esi nepārspējams idiots, bet Tavu Vibram apavu smaka liek man justies slikti.
BS: Jā, tie smako ļoti slikti. Ja Tu plāno veikt BFR** vai pat skriet ar VFFs**, es ieteiktu Tev tam pievērsties pakāpeniski. Citādi Tev sanāks TMTS** un beigu beigās tiksi pie ToFP**.
N: Es izlikšos, ka Tu tikko neko neteici..

* Visi minētie tēli – ultramaratonisti – ir patiešām ļoti labi pazīstami baskāju aprindās kā vieni no galvenajiem basās skriešanas popularizētājiem pasaulē. Baskāju Kens Bobs jeb Ken Bob Saxton uzskatāms par pašu pirmo baskāju skriešanas aizsācēju (vismaz starp tādiem, kas to kaut cik popularizē) – viņš šādi skrien jau vairāk par pusgadsimtu.. Baskāju Teds jeb Ted McDonald ir viens no minētās grāmatas `Dzimis, lai skrietu` galvenajiem varoņiem. Ultramaratonā pa Vara kanjoniem Meksikā viņš Tarahumara cilts indiāņa vārdā Manuel Luna iespaidā iedvesmojās uztaisīt savu minimālo apavu ražošanas uzņēmumu – Luna Sandals. Baskāju Riks jeb Rick Roeber šajā gadu tūkstotī basām kājām paguvis noskriet jau teju 50000 km, bet baskāju Džeisons jeb Jason Robillard, baskāju skriešanas universitātes (Barefoot Running University) dibinātājs, sarakstījis grāmatu par baskāju skriešanu `Baskāju skriešanas grāmata` un pirms pāris mēnešiem pieveicis savu ceturto 100 jūdžu (~160 km) skrējienu Western States 100, pirmo reizi iekļaujoties 24 stundās (viņš, kad neskrien basām, skrien ar Merrell firmas minimālajiem apaviem un ir šīs firmas oficiālais baskāju eksperts). Mana emuāra labajā pusē atrodamas saites uz trīs no šo četru minēto vīru (un, protams, vēl citu, kas video materiālā nav minēti) tīmekļa vietnēm, kurām regulāri tiek sekots līdzi.

** Nevienam no šiem saīsinājumiem video materiālā nav dots skaidrojums, lai padarītu baskāja skrējēja murmulējumus nesaprotamākus otrai personai, bet patiesībā tie visi jebkuram baskāju skrējējam ir ļoti labi zināmi:

  • BFR: BareFoot Running – baskāju skriešana
  • VFFs: Vibram FiveFingers
  • TMTS: Too Much Too Soon – pārāk daudz pārāk ātri (lieta, kas raksturīga iesācējiem, kas sāk pievērsties baskāju skriešanai un kas rezultātā var novest pie savainojumiem)
  • ToFP: Top of Foot Pain – pēdas virspuses sāpe (viena no biežākajām TMTS sekām)

Tas nu arī pagaidām viss! Līdz nākamajai reizei!

2 thoughts on “Parodija par baskāju skrējēju un neskrējēju

Komentēt

