Ir iesākusies Nordea Rīgas maratona nedēļa

Beidzot ir pienākusi nedēļa, kuras nogalē norisināsies kārtējais ikgadējais Nordea Rīgas maratons (NRM). Šī ir tā reize, kad pirms gada biju plānojis noskriet savu pirmo pusmaratonu. Šī ir tā reize, kad īstenībā jau skriešu pusmaratonu ceturto reizi. Šī ir tā reize, kad, ja viss sanāks kā iecerēts, varētu reāli mēģināt noskriet pusmaratonu ātrāk par 100 minūtēm.

Pēdējā laikā šim pusmaratonam esmu gatavojies visai cītīgi. Pēc paceles cīpslas traumas februāra beigās un Parīzes pusmaratona marta sākumā kādu laiku no intensīvas skriešanas atturējos, bet nu jau kādas četras pēdējās nedēļas atkal skrienu puslīdz normāli. Kā jau pēc traumas, esmu centies slodzi un kilometrāžu audzēt ļoti palēnām un jāteic, ka tas ir izdevies ārkārtīgi vienmērīgi – pēdējās četrās nedēļās esmu noskrējis attiecīgi 35, 38, 40 un 43 kilometrus. Kur nu vēl mierīgāk🙂 Esmu krietni piestrādājis arī pie savas skriešanas tehnikas – gan cenšoties likt pareizāk soli, nevēršot pēdas uz ārpusi, gan pievēršot uzmanību piezemēšanās brīdim, gan arī fiksējot vēl dažus citus sīkumus. Lai uzlabotu tehniku, esmu sācis skriet arī basām kājām, jo ticu, ka tieši šādā veidā pēda vislabāk iemācīs man skriet tā, lai to un kājas traumētu vismazāk. Pagaidām gan esmu veicis tikai divus baskāju izskrējienus, katru nedaudz garāku par jūdzi, tas ir, 1.65 km garumā. Faktiski varētu teikt, ka līdz ar šo esmu izpildījis vēl vienu punktu no mana 101 lietas saraksta – `Iemācīties skriet, turot pēdas paralēli vienu otrai skriešanas virzienā`. To tad tagad varētu uzskatīt par paveiktu!

Vakar izdarīju divas labas lietas – noskrēju pēdējo garo skrējienu pirms NRM, kā arī izdarīju to, skrienot pa jaunu maršrutu, kur nekad iepriekš nebiju skrējis. Biju šo maršrutu pirms tam vienreiz izbraucis ar velosipēdu, meklējot jaunas skriešanas takas, un nu esmu to arī precīzi nomērījis ar Garmin. Līdz ar to esmu arī izpildījis trešo daļo no sava 10. punkta – `Atrast savā apkaimē vismaz trīs jaunus labus skriešanas maršrutus`. Šis gabals ir 17 km garš, bet iekļauj sevī pārsimts metru skriešanu pa it kā privātīpašumā atrodošos pļavu. Plānoju to vēl nedaudz pielabot, lai pa šo pļavu jāskrien nebūtu, padarot šo maršrutu par 1 km īsāku. Taču esmu arī izpētījis, kur šo kilometru pievienot (citā trases vietā), lai tomēr varētu skriet gan 16, gan 17 km garus gabalus. Man pašam šis jaunatklātais ceļš liekas ļoti labs un piemērots skriešanai, galvenokārt divu iemeslu dēļ – gar šosejas malu tagad sanāk skriet vien aptuveni trīs kilometrus, kā arī pa asfaltu sanāk skriet vispār pavisam mazu gabaliņu.

Jaunais 17 km aplis (uzklikšķinot iespējams aplūkot to tuvāk Google kartē)

Jaunais 17 km aplis (uzklikšķinot iespējams aplūkot to tuvāk Google kartē)

Ko varu teikt par pašu skrējienu? Kā jau garais skrējiens, tas sanāca arī visai palēns – vidējais temps beigās izrādījās 5:48 min/km. Taču tā kā skrēju kopā ar Alīnu, šis temps zināmā mērā man tomēr ir tāds kā neliels pārsteigums, jo nebiju domājis, ka sanāks tik ātri.. Ar kājām nekādas problēmas sāpju ziņā nebija, vienīgais nedaudz tika noberzta kreisās pēdas velve, bet tas jau piederas pie lietas. Trase bija visai līdzena ar nelieliem ļoti lēzeniem kāpumiem, kurus praktiski nevarēja manīt. Noteikti turpmāk labāk skriešu šo maršrutu vecā 17 km apļa vietā.

Atlikušajās dienās līdz pusmaratonam jāsāk mazināt treniņu apjomus un intensitātes. Rītdien paredzēts pēdējais tempa skrējiens, kur mēģināšu sešus kilometrus noskriet apmēram plānotajā pusmaratona tempā (vai arī aizstāšu to ar sacensībām, piedaloties Juglas apļu 2. kārtā 7.2 km distancē), kā arī vēl pa nedēļu pāris lēnie un īsie mierīgi skrējieni, un tas tad arī būtu viss. Šobrīd mans plānotais pusmaratona temps manī vēl raisa zināmas pārdomas.. Pērnnedēļ vienā no skrējieniem mēģināju noskriet sešus kilometrus ar ātrumu 4:40 min/km, kas ir tikai par četrām sekundēm uz kilometru ātrāk nekā man nepieciešamais pusmaratona temps (lai iekļautos 100 minūtēs). Jāteic, ka nekas viegls tas nebija, bija visai smagi, bet tie taču bija tikai seši kilometri.. Tieši tas arī iesēja manī šīs bažas. Rīt plānoju šādu pat treniņu atkārtot kā pēdējo ģenerālmēģinājumu, redzēs, kā būs. Protams, sacensībās vienmēr iet labāk kā treniņos! Ar to sevi šobrīd mierinu.

Tātad – līdz NRM vēl tikai sešas dienas un četri skrējieni!

4 thoughts on “Ir iesākusies Nordea Rīgas maratona nedēļa

    • Tā kā normālos apstākļos skrienu 6 reizes nedēļā, tad šis tomēr ir samazinājums. Bez tam tikai viens no šiem četriem būs tāds nopietns skrējiens (rītdienas tempo), vēl divi būs tādi mazie un lēni atpūtas skrējieni, bet pats pēdējais būs vispār sīkais 1.65 km izskrējiens pa mežu basām kājām. Sestdienu ņemšu pavisam brīvu no skriešanas.

Komentēt

