101 lieta 1001 dienā

Man nav laika, man vēl simts un viena lieta jāizdara..

Jā, arī es šo frāzi esmu gana daudz dzirdējis citu personu lietojumos, kad pārspīlējuma formā tiek mēģināts paziņot citiem par savu aizņemtības līmeni. Lai to varētu teikt pilnīgi nopietni un bez pārspīlējuma, cilvēki ir pavisam oficiāli radījuši, tā saukto, nulltās dienas projektu (DayZeroProject) – izveidojam savu sarakstu ar 101 izdarāmu (vismaz teorētiski) lietu un mēģinām tās padarīt 1001 dienas laikā. Veicamajām lietām vajadzētu būt precīzi definētām un izmērāmām (tādā ziņā, ka novērtējamām, vai tā ir paveikta vai nav, tāpēc, piemēram, `Padarīt pasauli nedaudz labāku!` nederēs). Šis projekts pastāv jau ļoti sen, arī pats esmu bijis informēts par tā pastāvēšanu jau krietni laiku, varbūt kādu, nebaidos šī vārda, gadu vai pat vēl ilgāk. Taču nekad nebiju varējis atlicināt nedaudz (patiesībā jau padaudz) laika, lai piefiksētu 101 lietu, kuru varētu vēlēties tuvākajā laikā paveikt. Pilnīgi nesaistīti ar šo projektu gan pirms nepilna gada sastādīju sev desmit paveicamo lietu sarakstu, bet nu nolēmu saņemties un piedalīties arī šajā `101 iekš 1001` projektā.
Dažas lietas varēju uzrakstīt un piefiksēt uzreiz, taču pēc tam jau palika grūtāk – kā izdomāt tik daudz interesantas un tuvākajos ~2.74 gados izpildāmas lietas? Jāatzīst, ka šādas tādas idejas smēlos tīmeklī no citām personām, kas iesaistītas šajā projektā – gan no Sigņa, ar kura sarakstu (un daudzām tajā ietvertajām, manā skatījumā, neizpildāmajām lietām) biju iepazinies jau krietni pasen (liekas, tas bija pirmais saraksts, kuru izlasīju), gan arī citiem pilnīgi svešiem cilvēkiem dažādās pasaules malās. Lielāko daļu tomēr esmu izfunktierējis pats. Lasot svešo cilvēku sarakstus, nācās sastapties arī ar visai dīvainiem mērķiem. Man šķiet, ka mērķiem vajadzētu būt tādiem visai izaicinošiem, nevis tādiem, kurus var tāpat gandrīz jebkurā laikā paņemt un izpildīt (piemēram, `Apēst ābolu`)..🙂 Piedāvāju aplūkošanai dažus smieklīgākos mērķus, kādus man bija tā iespēja lasīt.

Take a walk in a garden like Kings Park or similar
/Pastaigāties kādā dārzā, piemēram, Kings parkā/

Fantastisks mērķis – pastaigāties! Nav komentāru..😀

Run a mile
/Noskriet jūdzi/

Arī – diez vai tas ir kas tāds, kas nopietni jāietver nepilnu trīs gadu plānā. Pat, ja cilvēks nekad iepriekš nav skrējis, viņš var to noskriet jebkurā laikā (mana sieva tam ir pārbaudīts pierādījums).

Buy a calendar and put all friends and family birthday and special occasion on it
/Nopirkt kalendāru un atzīmēt tajā visu draugu un ģimenes locekļu svētkus/

Lai arī nav nekas izaicinošs, tomēr var jau būt, ka derīgs mērķis. Katrā ziņā man likās jocīgi, jo tas vienkārši prasa pārāk maz laika, lai taptu iekļauts sarakstā. Bet, protams – tikai manā uztverē.

Watch a sunrise or sunset
/Noskatīties saullēktu vai saulrietu/

Vai tiešām cilvēks tādu nekad dzīvē nav vēl redzējis, ka tas uzskatāms par mērķi??

Wear a hat in public
/Publiskā vietā parādīties ar cepuri/

Ārkārtīgi liels izaicinājums, nav komentāru..😀

Try 10 different foods
/Nogaršot 10 dažādus ēdienus/

Es katru dienu ēdu vismaz 10 dažādus ēdienus – maize, margarīns, gaļa, tēja, makaroni, … Pat, ja ar ēdienu domāta atsevišķa maltīte kā `Makaroni … gaumē`, tad dažu nedēļu laikā gribot negribot (pat neko īpaši neplānojot) 10 ēdieni savāksies.

Eat breakfast every day for 30 days
/30 dienas pēc kārtas paēst brokastis/

Kaut kas fantastisks :D:D:D

Do something with old computer
/Kaut ko izdarīt ar veco datoru/

Ļoti precīzs formulējums.. Vai `Iebakstīt tam ar pirkstu` skaitās?

Get a passport
/Dabūt pasi/

Man kā eiropietim šis nav saprotams, bet autors bija no ASV – laikam jau viņiem kuram katram pasi nedod..?

Apply for 25 jobs
/Pieteikties 25 darbos/

Nepilnu trīs gadu laikā nomainīt darbu 24 reizes?? Vai tikai izsūtīt pieteikumus un ignorēt tālāko? Bet tad tam īsti jēgu neredzu..

Stop being sarcastic towards my dad for one week
/Vienu nedēļu nebūt sarkastiskai pret savu tēvu/

Njā, ja šāda lieta ir iekļauta trīs gadu plānā, tad laikam tā arī varētu būt pagrūti izpildāma😀

Go one whole day without yelling at or berating anyone
/Veselu dienu ne uz vienu nekliegt un nevienu nebārt/

Laikam ārkārtīgi agresīva persona..

Pick a new favorite number
/Izvēlēties jaunu mīļāko skaitli/

Ak, šie kaitinošie astrologi..

Remind myself everyday that I’m perfectly fine the way I am. Accomplished in 04/04/2009
/Katru dienu atgādināt sev, ka esmu pilnīgi normāla tāda, kāda esmu. Paveikts 04.04.2009./

Arī pats mērķis, protams, ir fantastiski smieklīgs🙂 Bet vairāk sajūsminos par to, ka 4. aprīlī persona ir secinājusi, ka mērķis ir paveikts, lai arī 1001 diena vēl nav iztecējusi.. Kā tad paliek ar to `katru dienu`?🙂

When he asks say YES
/Kad viņš jautā, teikt JĀ/

Interesanti, interesanti..

When asked will you say “I WILL”
/Kad jautā, vai piekrīti, teikt “Es piekrītu”/

Vēl interesantāk..🙂

Take flying lessons
/Apmeklēt lidošanas kursus/

Tādi arī ir?? Es arī gribu iemācīties lidot!

Un vēl dažas bez komentāru lietas no latviskajiem emuāriem..

Atrast savu cilvēcisko cilvēku
Nogaršot granātābolu
Noskaidrot, kad Jevgēņijam ir vārda diena
Uzzināt, kāpēc trolejbusos šad tad atskan īpatnēja melodija
Parunāt ar cilvēku, kuram melna cepure..
Pārlīmēt telefonu ar jaunu līmlenti
Nogaršot jogurtu “Fantasia”

Mans saraksts gan pašlaik vēl nav pabeigts, tāpēc pagaidām beidzamā lieta tajā (nr. 65) ir `Pabeigt šo sarakstu`🙂 Taču ceru, ka tuvākajā laikā tas tiks papildināts un novests līdz beigām – simts un vienai lietai.

101 lietas izpilde tiek uzsākta rīt, zīmīgā datumā – manā vārda dienā (2010. gada 8. aprīlī) un tātad lietu izpildes termiņš ir 2013. gada 2. janvāris.

Skatīt 101 lietu sarakstu (tas pieejams arī no lapas augšdaļas lapu sarakstā uzreiz aiz maniem ceļojumiem)!

7 thoughts on “101 lieta 1001 dienā

  1. starp citu daudzas no šīm lietām ir tīri sakarīgas, ja piemēro pareizo kontekstu, un daudzas arī atspoguļo kaut kādu vidējā US proletārieša dzīvesveidu

  2. Es arī nesen uzsāku veidot 101 lietas sarakstu, man termiņš ir 2012. gada 16. decembris. Biju apstājies pie aptuveni 60 lietām, bet nu jau pilns saraksts ir pabeigts, vēl tikai jānopublicē.

    Katram jau tās ambīcijas ir savādākas, piemēram, es rakstīju “apceļot apkārt Eiropai”, kamēr citi rakstīja, “izceļot ārpus savas valsts”. Varbūt kādam arī Tavs mērķis, “dziedāt karaoke publiskā vietā” liksies kaut kas vienkāršs, ko var paņemt un jebkurā laikā izdarīt. Tāpēc jau mēs visi esam dažādi🙂 Bet patiesībā arī es diezgan daudz pasmaidīju lasot citu cilvēku “pērles”.

  3. Nu jā, es arī tieši rakstot aizdomājos, ka daudziem dažas no manām lietām varētu šķist smieklīgas, piemēram, trīs grāmatu izlasīšana triju gadu laikā.. Kādā citā sarakstā, piemēram, redzēju, ka cilvēks grasās izlasīt šajā periodā 101 grāmatu..😉

  4. Man jau liekas, ka te drīzāk diskutējams ir jautājums par to – kā katrs uztver to 101 lietu. Cits sarakstā iekļaus tikai nozīmīgus mērķus un lielus izaicinājumus, cits iekļaus varbūt elementāras lietas, kuras bez īpašas saņemšanās neizdodas izpildīt.
    Man piem, sarakstā ir gan tādas lietas, ko esmu jau darījusi, bet šo gandrīz 3 gadu laikā gribētu vēlreiz izdarīt, gan tādas par kurām nevaru pat sapņot, gan tādi elementāri darbiņi līdzīgi kā kalendārā sarakstīt visus draugu svētkus, bet vienmēr tas tiek atlikts un atlikts, bet par cik tās lietas ir sarakstītas un piedevām vēl daudz maz publiski ir dots solījums, tad ir lielāka vēlme tās īstenot.

    ..bet par šīm konkrētajām 101 saraksta lietām, ar Taviem komentāriem – tur tiešām ir jāsmejas😀

Komentēt

