Zuduši pamati zem kājām..

Viss, ko kādreiz zināju, ir pakāsts. Un jau sen. Un ne jau tikai tagad par to iedomājos. Varētu teikt, ka ik pa laikam jau kopš pirmajiem bakalauru kursiem pār mani nāk saprašana, ka reāli gandrīz viss, ko no matemātikas gudrībām zināju vidusskolā un pēc tam vēl augstskolas 1. kursā, arvien vairāk un vairāk pagaist no manām smadzenēm. Un tas ir traģiski – ja skolas laikos es biju ļoti iedziļnājies dažādās matemātikas problēmās, pratu tās risināt un izprast, toties programmēšanas jomā neko daudz nezināju, vien pratu uztaisīt kādas vienkāršas programmiņas, tad laika gaitā viss ir mainījies kardināli uz pretējo pusi un nu programmēt protu diezgan labā līmenī, taču visas dzīves pamatu pamatus – matemātiku – esmu pilnīgi atstājis novārtā..😦

Un otra lieta – fizika. Ar to ir citādi – ne tik traki, ka atstāta novārtā, jo tai nav gluži tik fundamentāla nozīme dzīvē kā matemātikai, taču no otras puses daudz trakāk, jo fiziku, var teikt, kopš vidusskolas laikiem esmu aizmirsis praktiski pilnībā.. Un, neskatoties uz ne tik lielo vajadzību pēc tās ikdienā, brīžos, kad iedomājos par lietām, kuras zināju skolas laikā, bet nezinu vairs tagad, kļūst ļoti skumji..

Rezultāts ir tāds, ka, klausoties savos darba kolēģos semināros vai kafijas pauzēs, arvien rodas tāda nepatīkama sajūta, jo ne viss ir līdz galam saprotams. Bet faktiski vajadzētu būt otrādi – man vajadzētu klausīties, kā viņi stāsta, ko nesaprot, un priecāties, ka vismaz es to zinu.. Kuram galu galā ir vairāk laika pagājis kopš skolas beigšanas..?

Zināmā mērā pie vainas ir studiju programma, kuru esmu apmeklējis – matemātikas tajā ir bijis gaužām maz, par fiziku vispār nerunājot (viens karikatūrisks kurss vienu semestri). Tāpēc arvien vairāk pēdējā laikā parādās runas par to, ka šajā studiju programmā nepieciešams ieviest kaut kādas lielākas izmaiņas, ne tik vien tādas, kā dažu kursu pamainīšana vietām vai izlīdzinošā matemātikas kursa ieviešana 1. gadā, lai tie, kas, atnākuši no vidusskolas, pilnīgi neko no matemātikas `nerubī`, vismaz kaut kādus pamatus apgūtu. Šāds pasākums – matemātikas mācīšanas īpatsvara palielināšana – ir neapšaubāmi nepieciešams, ja mēs gribam vēl kaut ko vērst uz labu un nākotnē mēģināt novērst šādas kategorijas studentu izlaišanu cauri programmai, kāds esmu es – kas apgūst tikai datorzinātnes sfēras jautājumus, tikmēr arvien vairāk aizmirstot visa pamatus.

Taču nevar vainot vien studiju programmu – pazīstu cilvēkus, kas mācījušies apmēram vienā laikā ar mani, bet kuru zināšanas ir neizmērojami lielākas par manējām. Jāatzīst, ka pats arī neko lietas labā neesmu darījis, lai apgūtu (vai atsauktu atmiņā) kaut ko noderīgu. Visu laiku esmu to atlicis, aizbildinoties ar laika trūkumu vai citām lietām. Nu tam būtu jādara gals.. Tikai pie kā ķerties? Esmu jau tik tālu atpalicis no dzīves, ka nezinu pat vairs īsti tēmas, kuras nezinu😀 Laikam jāķeras vispirms pie tēmu apzināšanas un tad tik uz priekšu – jāgrauž sev ceļš caur tām!🙂

8 thoughts on “Zuduši pamati zem kājām..

  1. Nu tādiem, kas atnākuši no vidusskolas un pilnīgi neko no matemātikas `nerubī`, domāju, ka ir maz izredžu iekļūt fakultātē ar tādu nosaukumu…. bet varbūt jāmaina nosaukums?😉

  2. Nē, mūsdienās kurš katrs šeit tiek iekšā, jo budžeta vietas pat grūti aizpildīt. Tātad neatkarīgi no iestājeksāmena rezultātiem visi, kas pēc tam piesakās, iekļūst budžetā.. Pagājušogad knapi tika viss budžets aizpildīts 1. kursam, bet par maksu nestudēja neviens.. Tāpēc arī pirmajā kursā tagad ir tādi, kas nespēj saprast pat visprimitīvākās lietas.

    Nu jā, par datorikas fakultātes tapšanu (nodaļas atdalīšanos no pašreizējās fakultātes par atsevišķu fakultāti) tiek runāts jau gadiem, bet nu izskatās, ka varētu kaut kas beidzot arī reāli notikt. Janvārī tiks laikam par to kaut kas pavisam konkrēts jau lemts.

  3. Ja ljauts izteikties… man liekas tie tipi, kas sapulcee, jau labu laiku nav nekur pilna laika studijaas maaciijushies, liidz ar to vinjus biezhi nomoka veelme kaut ko pamaaciities, liidz ar to vinjiem ir laiks, ko veltiit pamatjeegai.

  4. Nu matemātika tā normāli bija tikai 1. kursā, tāpēc arī teicu – kopš 1. kursa nekas jēdzīgs nav bijis. Pēc tam 2. kursā tikai viens kurss – Matemātiskā loģika un tas arī viss, pēc tam vairs vispār nekā. Tādu izsmiekla kursu kā, piemēram, praktiskā loģika (kurš gan skaitījās faktiski arī 1. kursā, neskatoties uz to, ka es to apmeklēju, būdams jau 3. kursa students), neskaitu par nopietnu matemātiku..

Komentēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Mainīt )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Mainīt )

Connecting to %s