Lielie rēķini

Kāds mans draugs savā blogā bija nopublicējis smuku bildi, tādējādi iedvesmojot arī mani uz `lielās un smukās` bildes veidošanu.

Tā nu es ķēros pie lietas, izraugoties ļoti svarīgu tēmu – sagatavoto prezentācijas slīdu skaitu sevis pasniegtajās nodarbībās. Pagaidām varētu uzskatīt, ka esmu novadījis jau četras nodarbības (sauksim tās par lekcijām), tātad pietiekami daudz, lai no šiem rezultātiem varētu izdarīt dziļus spriedumus ar tālejošām sekām. Tātad man ir sagatavotas četras prezentācijas, kurās, neesot slinks, ātri vien saskaitīju slīdu skaitu. Iznāca šādi rezultāti:
0. lekcija – 5 slīdi
1. lekcija – 32 slīdi
2. lekcija – 60 slīdi
3. lekcija – 73 slīdi

Un lūk arī mana lielā bilde, lai labāk varētu saprast esošo situāciju:

1. bilde

Tātad – kādi secinājumi?

Pirmkārt, katrs redz, ka slīdu skaits palielinās, palielinoties lekcijas kārtas numuram. Visai saprotama lieta, ņemot vērā, ka laikam jau lekcijām ar laiku būtu jākļūst sarežģītākām un līdz ar to arī to izskaidrošanai būtu nepieciešami vairāk slīdi.

Otrkārt, slīdu skaita pieaugums, kā redzams otrajā bildē, tomēr no lekcijas uz lekciju nepieaug. Sākumā tas pieauga, bet pēdējajā lekciju maiņas intervālā tas ir ievērojami samazinājies.

2. bilde

Līdz ar to rodas jautājums – kā tad īsti uzvedas pats šis pieaugums? Kāda ir tā daba? Atbilde uz šo jautājumu meklējama trešajā bildē. Skaidri redzams, ka tā daba ir visnotaļ negatīva – šie pieauguma tempi krītas ar katru starplekciju.

3. bilde

Ofisos pie sienām parasti tiek karināti dažādi grafiki, kurus parasti neviens īpaši nepēta, bet tikai ātri uzmet skatu, konstatējot, vai līkne ir vairāk augšup vai lejup ejoša. Ja tā ir lejupejoša, to var pagriezt par 90 grādiem (pi/2 radiāniem) un tādējādi atkal iegūt `smuku skatu`. Bet otrs variants, ja negrib šmaukties – izvēlies, kuru no šīm trim piedāvātajām bildēm vēlies! Visas trīs raksturo praktiski vienu un to pašu situāciju, tikai uz to var dažādi paskatīties!

6 thoughts on “Lielie rēķini

  1. Es jau, protams, esmu glaimots, ka atsaucies uz mani utt, bet nu, es publicēju vienu grafiku, kas attēloja kautkādu aprēķinu rezultātu, bet šeit 3 grafiki vienam un tam pašam datu ievadam…

    Man nekļuva skaidrs, kas tas ir par atskaites punktu: 0-tā lekcija, ja operē ar 4ām lekcijām sagatavotiem slaidiem. Tā ir kāda jauna sintakse normālajā valodas pierakstā, līdzīgi kā, piemēram, C++ sākas masīva indekss?

  2. “Slīdi” brr…. nepatīkams apzīmejums.
    Dzirdēju, ka latv. val. komisija esot ieteikusi to saulkt par slīdīti tb sieviešu dzimtē –> slīdīte.
    Kas arī man liekas diezgan nepieņemams apzīmējums.

  3. Atpakaļ ziņojums: Par slīdītēm.. « Rūdas vīra neironu uzplaiksnījumi!

Komentēt

