Daži zīmīgi basie skrējieni

Maijs kaut kā parasti iekrīt kā diezgan zīmīgs mēnesis saistībā ar skriešanu, laikam jau tāpēc, ka tieši šajā mēnesī katru gadu iekrīt Latvijas lielākais skriešanas pasākums – Nordea Rīgas maratons. Arī manā skriešanas dzīvē maijs iezīmējis noteiktas robežas nu jau divus gadus pēc kārtas. Pērngad tieši maijā – konkrētāk runājot, divdesmit otrajā – pēdējo reizi skrēju tradicionālajos šosejas skriešanas apavos. Tas notika tieši jau pieminētajā Nordea Rīgas maratonā, un šim notikumam par godu pusgadu vēlāk atzīmēju jubileju. Savukārt, šī gada maijā pavisam nejauši sanāca uzsākt treniņu skriešanas sēriju tikai basām kājām, kas nozīmē, ka maija devītais datums ir pagaidām pēdējā diena, kad treniņā esmu skrējis jel kādos apavos. Apavos (Vibram FiveFingers) kopš tā laika esmu tikai piedalījies sacensībās, turklāt arī ne visās, bet treniņos – ne kilometra!

Tas gan 10. maijā nebija nekāds apzināts lēmums, ka no šodienas turpmāk trenēšos tikai basām kājām, bet tā gluži vienkārši ir iznācis. Tāpat skaidrs, ka šī sērija reiz pārtrūks.. Vēlākais – iestājoties ziemai. Tomēr tāpat interesanti.

Kāpēc par to rakstu tikai jūnijā? Protams, tāpēc, ka pēc noskrietas nedēļas, kurā skriets tikai basām, tas varbūt vēl neliekas nekas īpašs, bet, ja aizritējis jau mēnesis, tad to jau varbūt ir vērts piefiksēt. Otrs iemesls – 10. jūnija basais skrējiens nav bijis vienīgais zīmīgais pēdējā laika paskrējiens. Tādi bijuši vairāki, tāpēc tos nolēmu apvienot vienā rakstā. Tad nu nedaudz par katru no šiem.

10. jūnijs

Apritējis mēnesis, kopš skrienu treniņus tikai basām kājām. Pa šo laiku (10. maijs – 9. jūnijs) kopā noskrieti ~243 km, no tiem basām kājām – ~163 km. Pārējie ~80 km noskrieti Vibramos piecās sacensībās – divos LSC stadiona skrējienos, Nordea Rīgas maratonā, LSC šosejas skrējienā un Carnikavas dambja skrējienā.

12. jūnijs, 12.4 km

Sasniegts jauns basais Renča skaitlis – 12. Šādu skriešanas statistikas pētīšanas lielumu – Renča skaitli – jau pirms laba laiciņa ieviesa Latvijā labi zināmais garo distanču elites līmeņa skrējējs Renārs Roze, saukts arī par Renci (nē, man ar šo nosaukumu patiešām nav nekāda sakara). Renča skaitli var aprēķināt katram individuālam skrējējam. Renča skaitlis, kas vienāds ar n, nozīmē, ka šis skrējējs savā karjerā (vai kādā noteiktā laika posmā, ja Renča skaitli rēķinām, piemēram, pa gadiem) ir vismaz n reizes noskrējis pa vismaz n kilometriem katrā reizē, pie tam n ir maksimālais iespējamais. Piemēram, mans kopējais Renča skaitlis pašlaik ir 24, kas nozīmē, ka vismaz 24 reizes esmu noskrējis vismaz 24 km distanci. Kad būšu 25 reizes pieveicis vismaz 25 km distanci katrā reizē, tad mans Renča skaitlis tiks palielināts uz 25. Pašlaik 25 kilometrus vai vairāk esmu pieveicis 20 reizes, kas nozīmē, ka vēl piecas reizes jānoskrien pa vismaz 25 kilometriem, lai es palielinātu savu Renča skaitli. Nu, vajadzētu būt saprotamam..

Man pirms laiciņa ienāca prātā, ka varētu Renča skaitli rēķināt arī tikai skrējieniem, kas aizvadīti pilnībā basām kājām. Tā nu man šis basais Renča skaitlis pirms 12. jūnija vēl bija 11, bet ar šo 12.4 km garo paskrējienu 12. jūnijā palielinājās un kļuva vienāds ar 12 – nu jau vismaz 12 km garu distanci basiniekā esmu noskrējis 12 reizes. Lai palielinātu savu baso Renča skaitli līdz 13, man vismaz 13 km gara distance basām kājām būtu jānoskrien vēl sešas reizes, jo pagaidām tādu esmu noskrējis vien septiņas reizes.

18. jūnijs, 4.2 km

Tā kā pēdējā laikā treniņus skrienu tikai basām kājām, tad aug ne tikai mana basā kilometrāža, bet arī tās īpatsvars kopējās skriešanas katlā un basās kilometrāžas stabiņš tuvojās dažādos apavos noskrietajiem stabiņiem. Ar šo rīta skrējienu mana basā kilometrāža sasniedza nozīmīgu punktu, apsteidzot kilometrāžu La Sportiva Crosslite apavos. Tātad ilustrācijai nepieciešamas divas diagrammas.

Šādi izskatījās mans saskrējums PIRMS 18. jūnija rīta:

Šādi izskatījās mans saskrējums PĒC 18. jūnija rīta:

Diagrammu atšķirība ir, es gribētu teikt, acīmredzama..

19. jūnijs, 4.2 km

Jā, manu dārgo lasītāj, pareizi Tu pamanīji – arī manu pirmo Vibram FiveFingers KSO apavu kilometrāža ir visu šo laiku bijusi ļoti tuva iepriekš minēto apavu La Sportiva Crosslite noskrējienam, apsteidzot to tikai par 3.49 km. Tā kā ar vakardienas 4.2 basajiem kilometriem interesanti sanāca iespraukties tieši pa visu abiem šiem apaviem, tad pēc šīs dienas rīta skrējiena basais noskrējiens nu ir lielāks arī kā noskrējiens VFF KSO pirmajos apavos. Uzskatāmībai vēl viens grafiks, atkal jau krasi atšķirīgs no iepriekšējiem diviem – mans saskrējums PĒC 19. jūnija rīta:

Tas nu pagaidām par maniem zīmīgajiem basajiem skrējieniem. Gan jau drīz būs atkal pa kādam zīmīgam. Līdz nākamo apavu – Asics Kayano 16 – apsteigšanai gan vēl pietrūkst ap 240 km basām kājām, bet gan jau pa šo laiku atgadīsies vēl kas cits interesants. Turas!

P.S. Hmm, ā, nē, to tā nevar atstāt – pārāk daudz stabiņu diagrammas un nevienas apļa diagrammas! Līdzsvaram te, lūdzu, arī viena apaļīgāka diagramma – mana noskrējiena sadalījums pa apavu tipiem (jau rakstīju, ka 11. aprīlī panācu tradicionālo apavu īpatsvara paspiešanu zem 50%; kopš tā laika esmu atguvis vēl dažus procentus):

One thought on “Daži zīmīgi basie skrējieni

Atstāj atbildi

